اجرای بیش از ۱۰۰برنامه فرهنگی در دهه فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از اجرای بیش از ۱۰۰برنامه فرهنگی و هنری هم‌زمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در جلسه ستاد دهه فجر استان قزوین در محل استانداری با اعلام این خبر، گفت: هم‌زمانی چهل و دومین جشن انقلاب با چهل‌سالگی دفاع مقدس و ایام میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ انقلاب، فرهنگ فاطمی و فرهنگ ایثار و شهادت است که بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: مسئولیت کمیته فرهنگی هنری ستاد استانی دهه فجر با این اداره کل است و در همین راستا بیش از ۱۰۰برنامه تخصصی جهت اجرا در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طراحی‌شده که بستر اجرای بخش عمده‌ای از آنها فضای مجازی و رسانه ای است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط سخت کرونایی در طول یکسال گذشته رویکرد برنامه ها باید شاد و متنوع و در راستای ایجاد نشاط و شادابی، امید و انگیزه در بین اقشار مختلف مردم باشد. لذا در این راستا اجرای جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان، برگزاری برنامه های متنوع توسط هنرمندان با رویکرد فضای مجازی، تجدید میثاق اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با آرمانهای امام و انقلاب و شهدا در گلزار شهدا، رونمایی از کتب منتشرشده سال جاری به‌ویژه کتب دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس، خوشنویسی و هنرهای تجسمی با موضوع انقلاب در همه شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، راه اندازی پویش های مردمی و استانی با استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی و نشریات محلی استان در جهت تولید محتوای متناسب ازجمله برنامه‌های است که در دهه فجر سال جاری اجرا می‌شود.

اسماعیلی اظهار کرد: از دیگر برنامه‌هایی که هم‌زمان با دهه فجر اجرا می‌شود می‌توان به برگزاری عصر شعر با موضوع انقلاب، تجلیل از مقام زن و مادر به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی، برگزاری جشنواره محراب عاشقی با موضوع نماز و نیایش، برگزاری جشنواره فیلم فجر، برگزاری جشنواره انقلاب در آیینه قرآن و عترت، برگزاری جشنواره پوستر مادرانه اشاره کرد.

او سپس افزود:  برپایی نمایشگاه کتاب در فضای مجازی، برپایی محافل و پویش‌های قرآنی، رونمایی از آثار و کلیپ ها و نماهنگ های تولیدی، اجرای تئاتر و موسیقی با رویکرد فضای مجازی، مسابقات متنوع فرهنگی  از برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی دهه فجر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان تاکید کرد: زبان فرهنگ و هنر گویاترین و بهترین زبان برای بیان و ترویج ارزش های انقلابی و اعتقادی است و تمامی مسئولان باید در جهت استفاده بهینه از این ظرفیت اهتمام جدی داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =