برگزاری دومین دوره سرمایه گذاری شتاب دهنده «اروند تک»

مشاور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در صنایع خلاق از برگزاری دومین دوره سرمایه گذاری شتاب دهنده «اروند تک»، خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از اروند، سید محمد سیدی با اعلام این خبر افزود: اروندتک شتاب دهنده ای پیشرو در حوزه های امنیت غذایی، سلامت و فناوری اطلاعات است که با دیدگاهی نوآورانه و با بهره گیری از توانمندی های جوانان ایرانی خلاق و کوشا، از ابتدای سال ۱۳۹۹ فعالیت خود در را در خوزستان آغاز نموده است.

وی اظهار داشت: این مرکز در فضایی با وسعت ۱۴۰۰ متر مربع و با رعایت استاندارد های بین المللی در مرکز شهر “خرمشهر” که دارای منابع استراتژیک زیادی می باشد راه اندازی گردیده است.

سیدی تصریح کرد: با توجه به نبود مرکز شتابدهی در استان خوزستان، در ابتدا فعالیت این مرکز با جنبه ی عمومی تر شروع شده و با گذشت زمان و رشد کسب و کارها، ستادهای جانبی و به صورت تخصصی تحت نظر این مرکز راه اندازی خواهند شد.

او خاطر نشان کرد: از لحاظ بررسی منابع، خوزستان پنجمین استان پرجمعیت کشور است که دارای برخی دانشگاه های مهم بوده و بیش از یکصد هزار دانشجو در خود جای داده است و با وجود تمام پتانسیل های صنعتی، گردشگری، کشاورزی، لجستیکی، دام پروری، شیلات، زیست فناوری و… این استان با مشکل بیکاری جوانان مواجه بوده و از نظر شرکت های دانش بنیان نیز تنها ۴/۱ درصد از کل شرکت های دانش بنیان را در خود جای داده است.

سید محمد سیدی با تأکید بر اینکه از اهداف اروندتک ایجاد بدیهی ترین زیرساخت های جذب و پروش استارت آپ ها و شتابدهنده و فضای کار اشتراکی است، ادامه داد: شتابدهنده اقدام به انعقاد تفاهم نامه -همکاری با دانشگاه های: ۱- علوم و فنون دریایی خرمشهر ۲- صنعت نفت و پارک علم و فناوری و خوزستان نموده و همچنین تفاهم نامه سه جانبه سرمایه گذاری با مشارکت شناسا و فناپ تک نیز امضا کرده است.

مهلت ارسال آثار به دومین دوره سرمایه گذاری شتاب دهنده «اروند تک» تا ۱۵ بهمن خواهد بود و سرمایه نقدی به طرح برتر ۵۰۰ میلیون ریال است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =