بخشش قاتلان پس از ۲۴سال

با تلاش شورای حل اختلاف استان قزوین، خانواده مقتول پس از ۲۴سال از قصاص محکومان گذشت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی حیدری، سرپرست شوراهای حل اختلاف استان قزوین گفت: در سال۷۵ در منطقه الموت شرقی استان قزوین طی یک درگیری متاسفانه نوجوانی ۱۶ساله توسط دو نفر به قتل رسید که پس از رسیدگی قضایی متهمین به قصاص نفس محکوم شدند.

حیدری در ادامه افزود: متاسفانه طی این سالها خانواده اولیاء دم با وجود وساطت معتمدین محلی اعلام رضایت نکردند که در نهایت پرونده اردیبهشت ماه سالجاری به شورای حل اختلاف حوزه قضائی الموت شرقی ارجاع شد که به حول و قوه الهی پس از تلاش بی وقفه اعضای این شورا، خانواده مقتول از قصاص محکومان گذشت کردند.

او با قدردانی از خانواده اولیا دم به خاطر این اقدام خداپسندانه اظهارکرد: انسان با عفو و گذشت است که می‌تواند ارزش و جایگاه واقعی خویش را به دست آورد و  این مسئله به ویژه در سختی‌ها مانند  بخشش قاتل  بیشتر جلوه گر می شود، شخصی که در اوج غضب و انتقام از جرم قاتل می‌گذرد نه تنها کرامت و بزرگواری خویش را افزون کرده بلکه شرافت و کرامت انسانی را برای همگان حفظ کرده است.

سرپرست شوراهای حل اختلاف استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای سالجاری تاکنون شاهد سازش در ۳پرونده قتل در استان بوده ایم که خداوند را به واسطه بازگشت محکومان این پرونده ها به زندگی  شاکر هستیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1474865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =