خزانه پیازچه زعفران در استان چهارمحال وبختیاری  احداث شده است 

مجری طرح گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زعفران تولیدی در استان در فضای باز تولید می‌شود، گفت: محصول زعفران استان از مرغوبیت و کیفیت بالای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، اعظم شیخ سامانی افزود: با توجه به توسعه کشت زعفران و استقبال  کشاورزان از این محصول، خزانه پیازچه زعفران در استان احداث شده است و از سال آینده نیاز استان برای تامین پیازچه به استانهای دیگر رفع خواهد شد

این کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این خزانه در زمینی با ۶ هکتار وسعت در فضای باز احداث شده که تناژ هر هکتار بیش از ۱۱ تن پیازچه است.

وی با اشاره به قیمت بالای پیازچه زعفران افزود:کشاورزان تاکنون پیازچه زعفران را از استان‌های خراسان تامین می‌کردند و برای تامین پیازچه نیز تسهیلات ارزان قیمت جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

شیخ سامانی افزود: امسال نزدیک به یک تن زعفران از سطح زیر کشت استان برداشت شده است.

وی با تاکید بر اینکه کشت زعفران از انتهای مردادماه  و ابتدای شهریورماه انجام می‌شود، گفت: برداشت محصول زعفران سال ِآینده اواخر مهرماه انجام می‌شود و میزان آبیاری مزارع زعفران بستگی به میزان بارندگی در فصول پاییز و زمستان دارد.

وی با تاکید بر اینکه ۶ تا هفت سال عمر مفید پیازچه زغفران در یک مزرعه است، گفت: پس از این مدت کشاورزان برای بازدهی بیشتر محصول پیازچه‌ها را ازمین خارج و به مکان دیگر منتقل می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1458252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =