دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان با اتهام‌زنی به ایران برای دخالت در انتخابات آمریکا به دنبال چه چیزی هستند؟

کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی علت اتهام زنی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در خصوص دخالت ایران در انتخابات آمریکا را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرضا فرجی راد در این خصوص گفت: در ابتدا گروه ترامپ و جمهوری خواهان بودند که مساله دخالت در انتخابات را مطرح کردند. آنها از کشورهایی چون چین،روسیه و ایران نام برده و مدام تکرار می کردند که این سه کشور قصد دخالت دارند.حالا هم نوبت دموکرات ها رسیده وشخص بایدن در مناظره با ترامپ می گوید که این سه کشور قصد دخالت دارند و او بعد از انتخاب شدن با آنها برخورد خواهد کرد.به نظر من دلیل اینکه دموکرات ها هم وارد این بازی شده اند، این است که می خواهند اتهامات را از سر خود باز کنند تا جمهوری خواهان نتوانند مدعی شوند که دخالت خارجی ها برای انتخاب بایدن رخ داده است. ما دیدیم که حتی نانسی پلوسی هم به تازگی وارد این گود شده و ادعاهای مشابهی را مطرح می کند. این بیشتر به همین خاطر است که می خواهند مورد اتهام جمهوری خواهان قرار نگیرند و مردم هم به آنها و عملکردشان شک نکنند.

این کارشناس همچنین ادامه داد: ایران اتهاماتی که علیه ما زده شده است را رسما رد کرده. هم نماینده ایران در سازمان ملل و هم سخنگوی وزارت خارجه گفته اند که چنین چیزی نیست و برای ایران اینکه چه کسی در انتخابات ایالات متحده برنده باشد، اهمیتی ندارد. با این وجود این مسائل در مورد کشورهایی که حساسیت بیشتری روی آنهاست مطرح می شود. به هر حال آمریکایی ها روی روسیه بیشتر از چین حساسند و در سابقه ذهنی شان ماجرای دخالت روس ها هم وجود دارد.ایران بارها اعلام کرده، برایش فرقی ندارد که چه کسی در انتخابات آمریکا برنده خواهد شد. ممکن است برخی گروه ها به یکی از دو کاندیدا تمایل بیشتری داشته باشند. اما سیاست نهایی ایران این است که فرقی بین آن دو وجود نخواهد داشت. هر کدام از این دو نفر که وارد کاخ سفید شود، برای مساله تحریم ها راه سختی در پیش خواهد بود که نیاز به رسیدگی ویژه دارد. ایران از سوی دستگاه های مرتبط با وزارت خارجه اتهامات را قویا رد کرده است. به نظر من این سیاستی که انتخاب شده و اینکه تهران اعلام می کند اهمیتی به نتیجه انتخابات در ایالات متحده نمی دهد و سیاست خود و برنامه های خود را جلو خواهد برد، رفتار درستی در مقابل این اتهام زنی هاست که بهتر است ادامه یابد و تهران همین موضع را حفظ کند. آنچه در داخل آمریکا گفته می شود متکی به مسائل داخلی آنهاست.

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1448351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =