برندگانِ المپیاد فیلمسازی نوجوانان معرفی شدند

۱۳ برگزیده بخش‌های فیلم و ایده چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان معرفی شدند. این المپیاد، بخشی از سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین پایانی چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان، امروز (پنجشنبه اول آبان) در مرکز نوآوری صبا برگزار شد و برگزیدگان این دوره المپیاد در دو بخش ایده و فیلم معرفی شدند.

علیرضا تابش، دبیر سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در مراسم پایانی المپیاد چهارم گفت: «هدف اصلی المپیاد، استعدادیابی است و ادامه این راه در انجمن سینمای جوانان صورت می‌گیرد و به طور حرفه‌ای وارد این عرضه می‌شوید. اگر شما سینما را رها کنید، ما شما را رها نمی‌کنیم، می‌خواهیم شما بعد از فیلمساز شدن، برای حمایت گرفتن سوی ما بیایید و به سمت سینمای حرفه‌ای حرکت کنید و به مدارج بالاتر برسید. امیدوارم امیدی که شما در این دوره به ما دادید، ادامه‌دار باشد و پرنشاط ادامه دهید.»

حبیب ایل‌بیگی، دبیر المپیاد هم در این آیین گفت: «روزی که قرار شد المپیاد را آنلاین برگزار کنیم، تصور این شور و هیجان را نداشتیم اما اتفاق خوبی بود که در برگزاری این المیپاد افتاد. انرژی نوجوانان به ما توان بیشتری داد تا حتی اگر کرونا هم اجازه برگزاری مراسم به ما ندهد، برنامه را به صورت برخط ادامه دهیم و خللی در برگزاری ایجاد نشود. از همکارانم در انجمن سینمای جوان تشکر می‌کنم که این المپیاد را برگزار کردند. با یک سوم همکاران در سال گذشته، المپیاد را برگزار کردیم. برای همه آرزوی سلامت دارم.»

او افزود: «ما هنوز برای برگزاری المپیاد نهادی نداریم. اگر امکانی فراهم شود که این فقط یک رویداد نباشد و نوجوانان با استعداد با دوره‌ها در طول سال به محتوای موثر دسترسی داشته باشند، اتفاق خوبی می‌افتد. جواد هاشمی و منتورها و مربیان دیگر تا لحظه آخر با بچه‌ها کار می‌کردند. امیدوارم این روند ارتباط ادامه پیدا کند.»

ایل‌بیگی ادامه داد: «می‌توان بچه ها را جمع کرد و هر چند وقت یک بار، با آن‌ها در ارتباط بود. قرار شد شرایط تولید هر هشت ایده با نظارت اساتید و همکاری شورای سیاست‌گذاری فراهم شود. کم و کیف آن هنوز مشخص نیست، اما ایده‌ها با حمایت ساخته می‌شوند. ما در فارابی اگر فیلمسازان به درجه سنی نرسیده و مدارج را طی نکرده باشند، از آن‌ها حمایت نمی‌کنیم بلکه باید پخته شوند. امیدوارم از میان شما نوجوانان، فیلمسازان خوبی وارد سینمای کودک و نوجوان شود. واقعیت این است که ما در این حوزه کمبود فیلمساز جوان داریم.»

در این مراسم، نوجوانان شرکت کننده در المپیاد حضور نداشتند و مربیان آن‌ها، این جوایز را دریافت کردند. برگزیدگان چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور، به شرح زیر است:

جوایز بخش فیلم:

_ مدال برنز به ریحانه تاتاری برای فیلم «کرونا دم در خانه در کمین است» از گرگان

_ مدال برنز به مهشاد سعادت برای فیلم «ای کاش مدرسه ما» از شهر پردیس

_ مدال نقره به پوکابد رحمانی برای فیلم «جادوی خواندنی» از قزوین

_ مدال نقره به ایلیا رمضانی برای فیلم «فضای زندگی» از بوشهر

_ مدال طلای چهارمین المپیاد فیلمسازی کشور در بخش فیلم تعلق گرفت به انیمیشن«کاج» به کارگردانی معصومه توتاخانه از مراغه

جوایز بخش ایده:

_ مدال برنز به ایده گروهی آپدیت

_ مدال برنز به ایده گروهی همسایه

_ مدال برنز به ایده گروهی سیمرغ

_ مدال برنز به ایده گروهی بازمانده

_ مدال برنز به ایده گروهی رکاب

_ مدال نقره به ایده گروهی شکلات

_ مدال نقره به ایده گروهی ایده سرگین غلطان

_ مدال طلا به ایده گروهی هاف تایم

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1446540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =