۲۶۸واحد تولیدی در قزوین تسهیلات رونق تولید دریافت کردند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: ۲۶۸واحد تولیدی استان در سال۹۸ - ۹۹ از تسهیلات رونق تولید به مبلغ ۷۱۸میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزالله افضلی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که با حضور سعید شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری در استانداری برگزار شد، گفت: قزوین در پرداخت این تسهیلات از نظر تعداد، رتبه پنجم و از نظر مبلغ، رتبه هشتم کشور را دارد و سهم استان ۶.۸دهم درصد از نظر تعداد و ۴.۹دهم درصد از نظر مبلغ بوده است.
افضلی بیان کرد: در پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی نیز به ۳۸واحد در مجموع به مبلغ یک هزار میلیارد و ۲۴۷میلیون تومان پرداخته شده و استان، رتبه پنجم کشور را در این زمینه دارد.
او افزود: در تسهیلات تبصره ۱۸ نیز ۳۳واحد صنعتی و ۳۶واحد کشاورزی از این تسهیلات بهره مند شده اند.
افضلی با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری، افزود: تاکنون ۱۰جلسه این ستاد به ریاست استاندار و ۲۸جلسه به ریاست معاون اقتصادی استاندار برگزار شده که ۲۴۷مصوبه برای ۱۵۳واحد داشته است.
این مقام مسئول گفت: از این مصوبات، ۱۵۸مورد معادل ۶۴درصد آنها اجرایی شده و ۸۹مصوبه معادل ۳۶درصد کل مصوبات در دست اقدام یا انجام نشده است.
او با اشاره به این مصوبات به تفکیک موضوع، افزود: ۲۵مصوبه در خصوص سرمایه در گردش، ۷ مورد در بخش سرمایه ثابت، ۱۰۵مورد برای تعیین تکلیف بدهی، ۱۴مورد امور مالیاتی، ۷مورد تامین اجتماعی و ... بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اهم اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در ۶ماه امسال، افزود: فعال سازی ۴۱واحد تولیدی که ۲۱واحد در شهرک‌ها و مابقی در خارج از شهرک‌ها قرار دارند و تقسیط بدهی پنج ساله ۳۸واحد تولیدی استان از جمله این اقدامات بوده است.
در ادامه این جلسه، مشکلات چند واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =