اعطای کد شناسایی به پنج هزار انبار در چهارمحال و بختیاری

معاون بازرسی نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون پنج هزار انبار در استان شناسایی شده است که کد شناسایی انبار دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، بیژن بهرامی افزود:از این تعداد انبار شناسایی شده ۴۵۰ انبار معادل ۱۰ درصد انبارهای شناسایی شده پر تراکنش و فعال هستند و مابقی انبارها کم بار و بی‌بار هستند.
وی با اشاره به فعال شدن سامانه " داشبورد"در سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: در این سامانه انبارها به صورت الکترونیکی کنترل و رصد می‌شوند.
معاون بازرسی نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در این سامانه به محض ورود بار به انبار از طرف سامانه جامع انبار یک پیامک به سامانه داشبورد ارسال می‌شود و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اموال این انبارها را روزانه پایش می‌کنند.
بهرامی افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت با رصد روزانه انبارهای ثبت شده و فعال در استان میزان ورود کالا و خروج کالا و پیگیری یا امتناع از فروش کالا را رصد و پایش می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه این سامانه از بروز احتکار و یا قاچاق کالا در انبارها جلوگیری می‌کند، افزود: در سامانه جامع انبارها ۲ شاخص رصد و پایش انبارها و همچنین رسید و صدور حواله مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گفته وی، در این طرح انباردار کالا وارد شده به انبار را ثبت و میزان ورود کالا به انبار و خروج کالا از انبار را ثبت می‌کند.
وی اظهار داشت:چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح پایش و رصد انبارها و همچنین صدور تعداد رسید حواله در جایگاه استان‌های میانه قرار دارد.
بهرامی، با تاکید بر اینکه بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی و همچنین انبارها و واحدهای نگهداری کالا در استان به صورت مشترک با دستگاه‌های اجرای دیگر و همچنین اتاق اصناف و یا بازسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت انجام می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ مردادماه پرونده‌هایی در حوزه قاچاق کالا، امتناع از عرصه کالا ثبت و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.
وی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد انبارهای استان خاص اصناف و عمده‌فروشان، خرده‌فروشان، شرکت‌های پخش و صنف انبارداران است، گفت: مابقی انبارها خاص صنعت، ادارات و بخش کشاورزی است.
بهرامی با تاکید بر اینکه جلوگیری از قاچاق کالا از مهمترین برنامه‌های این سازمان است، افزود: برای مقابله با قاچاق کالا، علاوه بر اینکه انبارها رصد می شود، اصناف و واحدهای صنفی نیز رصد و ارزیابی می‌شوند.
وی، با اشاره به اینکه قاچاق کالا در انبارها با قاچاق کالا در واحدهای صنفی متفاوت است، افزود: در انبارها اگر از طرف انباردار اعلام موجودی ثبت نشود و یا ورود و خروج کالا ثبت نشود، کالای قاچاق محسوب می‌شود، ولی در واحدهای صنفی به کالاهایی قاچاق گفته می‌شود، که خارجی باشد.
بهرامی ،به انبارداران توصیه کرد، اگر اطلاعات و موجودی انبار را ثبت نکردند به سامانه جامع انبار مراجعه و انبار را ثبت کنند.
به گفته وی، انباردارانی که ثبت اطلاعات کردند و انبار پربار دارند نیز در هنگام تخلیه بار و ورود و خروج کالا از انبار موجودی کالا را در سامانه ثبت کنند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاریبه مردم توصیه کرد، در صورتی که انبار مشکوک را مشاهده کردند و یا جابجایی کالای مشکوک را از یک انبار مشاهده کردند، به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند، تا از طریق بازرسان به این موضوع رسیدگی شود.
بهرامی اظهار داشت: برخی انبارها هستند که عدم ثبت موجودی دارند و کالاهایی را در انبار ذخیره کرده و به قیمت مناسب کالا را فروختند، به دلیل اینکه موجودی انبار را در سامانه جامع اموال ثبت نکرده است، به جرم انجام ندادن تکلیف صنفی متخلف محسوب می‌شوند و در تعزیرات حکومتی به تخلف آنها رسیدگی خواهد شد.
وی گفت: نظارت بر فعالیت انبارها بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و پس از تشکیل پرونده، به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1421751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =