نگرانی از بستری بیماران جوان و میانسال در مازندران

معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: افزایش بستری بیماران جوان و میانسال در مازندران نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از وبدا، قاسم جان‌بابایی در حاشیه نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: افزایش بستری بیماران جوان و میانسال در مازندران نگران کننده است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در هفته‌ای که گذشت، شاهد روند رو به رشد تعداد بیماران کرونایی در استان مازندران علی الخصوص شهر های آمل، ساری، بهشهر و بابل بودیم.

وی با اشاره به این که در بیمارستان‌های بابل علاوه بر بیماران این شهرمبتلابان شهرهای دیگر استان نیز بستری شدند، گفت: سرعت افزایش تعداد بیماران بستری و مبتلا شدن بیماران جوان و میانسال نگران کننده است که این افزایش نشانه ساده انگاری مردم نسبت به این بیماری  است.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که مراسم عروسی، تولد، عزا و مهمانی‌های خانوادگی باعث شده این بیماری سریع منتقل شود، افزود: از مردم استدعا داریم مسائل بهداشتی را رعایت نمایند.

 جان بابایی با اظهار این که همکاران ما نزدیک به ۵ ماه با این بیماری درگیر هستند و زندگی بسیار سختی را می‌گذرانند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل با تیم بسیار قوی و اساتید برجسته و مهمی که دارد تبحر و تسلط بسیار بالایی در این زمینه دارد و میزان مرگ و میر نسبت به اسفند ماه خیلی کمتر شده است.

وی با اعلام این که هرچه تعداد این بیماری بیشتر شود خطر بستری شدن و مرگ و میر بالا می‌رود، افزود: متاسفانه در آمارهای استان برخلاف تصور گذشته بیشتر مبتلایان افراد سالمند بودند، اما اکنون بیماران در سن جوانی و میانسالی با این بیماری درگیر شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: سالمندان در اوایل این بیماری خیلی مراعات می‌کردند، ولی در حال حاضر خیلی کم توجه شده و خانواده‌ها توجهات کمتری نسبت به این سنین دارند.

وی با بیان این که در حال حاضر اطفال بسیاری با این بیماری درگیر شده و نشانه کم توجهی و رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی خانوادها می‌باشد، افزود: در مرکز کودکان امیرکلا دانشگاه علوم پزشکی بابل تعدای اطفال بستری شده و تعدادی نیز در منازل خود تحت مراقبت هستند.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1411761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =