چهار پنجم فوتی‌های کرونای آذربایجان‌غربی بالای ۶۰ سال سن دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۷۹.۳ درصد افراد فوت شده بیماری کویید ۱۹ در استان بالای ۶۰ سال سن دارند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در پنجاه و دومین جلسه استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت استان گفت: استان آذربایجان‌غربی یکی از استان‌هایی است که بیماری کویید ۱۹ در آن شعله ور شده است.
 آقازاده درباره ثبات ایجاد شده در استان افزود: تعداد افراد بستری کویید ۱۹ با تعداد افراد ترخیص شده در استان به طور تقریبی یکسان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره وضعیت شیوع بیماری در استان گفت: با بررسی های انجام شده ۹ درصد جمعیت استان بالای ۶۰ سال سن دارند. این در حالی است که ۷۹.۳ درصد سن افراد فوت شده با بیماری کویید ۱۹ بالای ۶۰ سال بوده و ۴۱ درصد بستری های استان نیز در همین محدوده سنی قرار دارند.
دکتر آقازاده افزود: با مدیریت و کنترل افراد بالای ۶۰ سال در استان، می توانیم به موفقیت بسیار بزرگی در زمینه کاهش بستری ها و فوتی های استان دست یابیم.
وی درباره اهمیت توانبخشی بیان کرد: توانبخشی و تشخیص به موقع دو راهکار اصلی کاهش تلفات جانی بیماری کویید ۱۹ به حساب می آید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره وضعیت عمومی نماینده مردم ارومیه گفت: وضعیت عمومی ایشان خوب بوده و با پروتکل وزارت بهداشت، تحت درمان هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1409143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =