فرماندار همدان: بیش از ۴۵ درصد مبتلایان جدید به کرونا، خانم های خانه دار هستند

فرماندار همدان گفت: بیش از ۴۵ درصد مبتلایان جدید به کرونا، خانم های خانه دار هستند که به علت عدم رعایت فاصله اجتماعی در هم نشینی های خانوادگی به این بیماری دچار شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ حسین افشاری در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام اینکه در هفته گذشته تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در همدان، ۱۵ درصد افزایش یافته است، افزود: خانواده ها در دیدارهای ضروری، دستورالعمل های فردی همچون استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه در دو روز گذشته دو تالار عروسی در شهر همدان به علت برپایی مراسم عروسی، پلمب شده است، تاکید کرد: در صورت تکرار و برپایی هرگونه مراسم عمومی توسط تالارها، اسامی متخلفین به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

افشاری با بیان اینکه برپایی مراسم ترحیم و عروسی در شهر همدان همچنان ممنوع است، گفت: در طی چند روز گذشته با دعوت از خانواده هایی که اقدام به چاپ اعلامیه جهت برگزاری مراسم ترحیم کرده بودند، درخواست شد تا مراسم عمومی را جهت پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا، لغو کنند که خانواده های محترم همدانی با میل خود و جهت رعایت اصول بهداشتی نسبت به لغو این مراسم اقدام کردند.

وی با اعلام اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در همدان، یک سوم آمار کشور است، خاطرنشان کرد: در کشور از هر یکصد هزار نفر، ۲۲۲ نفر به کرونا مبتلا شدند که این آمار در همدان از هر صدهزار نفر، ۶۸ نفر ابتلای جدید ثبت شده است.

فرماندار همدان اضافه کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در همدان از ۷۸ درصد در ابتدای شیوع کرونا به ۲۸ درصد رسیده که این مسئله در خصوص کنترل و مقابله با کرونا، نگران کننده است.

افشاری با اعلام اینکه مساجد در همدان با رعایت فاصله اجتماعی، فقط جهت برگزاری نمازهای یومیه، باز هستند، تصریح کرد: با توجه به وضعیت قرمز استانهای کرمانشاه و کردستان، حساسیت در مقابله و کنترل بیماری در همدان نیز بالا است که امیدواریم شهروندان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، همچنان هوشیاری باشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =