مسعود فراستی در «دورهمی»: من طرفدار سانسورم/ «دورهمی» را نگاه نمی‌کنم چون افتضاح است

مسعود فراستی پس از حضور در برنامه «دورهمی» ضمن تاکید بر اُفت سینمای کمدی، به برنامه «دورهمی» مهران مدیری ایراد وارد کرد و آن را یک فاجعه بزرگ دانست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری، شب گذشته میزبان مسعود فراستی، منتقد سینما بود و در این برنامه فراستی درباره اوضاع بد سینمای ایران مخصوصا در حوزه کمدی صحبت کرد.

فراستی در بخشی از صحبت‌هایش درباره فضای موجود در سینمای ایران صحبت کرد و گفت: «فضای موجود در سینمای ایران، فضای مسمومی است مخصوصا آن فیلم‌هایی که می‌گویند کمدی است و به نظر من اصلا کمدی نیستند. کمدی یکی از اصلی‌ترین ژانرهای سینما است به شرط آنکه درست باشد من عاشق کمدی‌ام، عاشق لورل هاردی‌ام، این آشغال‌هایی که ما می‌بینیم اصلا فیلم نیست، از پول من، از جیب من و مردم میلیاردی خرج می‌کنند تا یک آشغال بسازند.

این دوستان ما حدود یک دهه است که سینمای ایران را تبدیل به یک سینمای اسپانسر زده فیلم فارسی گذشته مردم تبدیل کرده‌اند. من درباره«هزار پا»، «رحمان1400»، «مطرب» با ان اوضاعی که داشتند حرف نزنم؟ بهشان بر می‌خورد؟ خب بخورد. این هزینه و فروش بیمار گونه که هیچ تعادلی در ان نیست بسیار نگران کننده است.»

او درباره فروش فیلم در خارج از کشور گفت: «اگر یک فیلم فرنگی خوب می‌فروشد به این دلیل است که فیلمنامه نویس آن خوب بوده است و پول خوبی هم بابت آن دریافت کرده است، اینجا به فیلمنامه نویس اصلا پول نمی‌دهند، بازیگر بازیگر خوبی بوده است و کارگردان کار بلد بوده است اما در حال حاضر به نظر من فیلم‌ها تماما بی احترامی به مخاطب هستند.»

او در پاسخ به سول«خب، چه باید کرد؟» گفت: «اولا ارتباط فیلمسازان با مردم قطع است و  فیلمنامه ها فقط بر اساس ذهن بیمارگونه آنها ساخته می‌شود، دو اینکه با پول پولشویی نمی‌توان کار خوب تحویل مردم داد، مذهبی حرف نمی‌زنم اما سینمایی که هدفش کسب درامد باشد چیزی به مردم ارائه نمی‌دهد.»

او در ادمه گفت: «من طرفدار سانسور هستم، نه اینکاری که آقایون در سینما و تلویزیون انجام می‌دهند، منظور من سانسور هنری است نه سانسور آدم‌ها، منظور من از سانسور این است که به منافع ملی من آسیبی نرسد، به اخلاقیات و ارزش‌های جامعه توهین نشود معلوم است با این نوع نگاه سینما درست نمی‌شود، اصلا به نظر من سینمای دولتی به هیچ عنوان درست بشو نیست. چون هر دولتی سفارش‌های خود را ارائه می‌دهد.»

در بخش دیگری از برنامه مدیری نظر فراستی را دربارع برنامه «دورهمی» پرسید و فراستی در پاسخ گفت: « من «دورهمی» را نمی‌بینم، یکبار سه دقیقه از آن را دیدم و به نظرم افتضاح بود، البته این دکور زرشکی و طلایی شما بسیار قشنگ است اما هیچ ربطی به برنامه ومحتوای ان ندارد. خود شما یک زمانی برنامه‌های طنز عالی می‌ساختید مخصوصا در دهه 70 و 80 اما الان اصلا اینگونه نیست و به نظرم «هیولا» بسیار بد بود، سعی کن دوباره مانند سابق شوی مهران جان.»

۲۴۱۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1391137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    34 13
    واقعا در مورد دورهمی درست گفت..........
    • ناشناس IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      3 10
      تو نگاه نکن، مجبور نیستی
  • دهه هفتادی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    53 14
    فراستی حرف درستی میزنه
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    18 53
    شهرت وی در بی ادبی اوست. نه دوستی با کیارستمی داشت نه رفاقتی با آوینی...خود را به بزرگان می چسباند.
  • محمدجوادنریمانی IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 25
    این فراستی فکر کرده کیه اصلا مدیری نباید تو برنامه راش میاد تا اینقدر به برنامه بی ادبی کنه و مدیری را خیلی بد خطاب کنه باید اصلا این برنامه پخش نمیشد به نظر من حرف های خوبی گفت ولی اینکه جلوی روی مدیری بهش توهین کردین اصلا خوب نیست یه ضرب المثل میگه: جایی که نمک خوردی نمکدان مشکن
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    1 7
    بطور کلی وقتی نمیتونیم یه فیلم در حد فیلمهای دهه 60 هم بسازیم یعنی وضع خرابه علت فروش فیلمهایی مثل هزارپا رحمان 1400 و....هم اینه که به علت سیاست ةای فرهنگی حکومت فرهنگ عمومی مردم به شدت پایین اومده و چیزهای ساده خوشحالشون میکنه هر چند فیلم هزارپا فیلم خوبی بود در ضمن جناب فراستی خودش یکی از مسولین این وضعه
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    1 14
    ... منظور من سانسور هنری است نه سانسور آدم‌ها، منظور من از سانسور این است که به منافع ملی من آسیبی نرسد، به اخلاقیات و ارزش‌های جامعه توهین نشود.... . اون من بودم که تو تلویزیون به بهانه نقد الفظ زشتی رو نسبت به بازیگر و کارگردان و تهیه کننده بکار می بردم. شما که خوبید!! چطور میشه یه سری آدمها وقتی فیلم برنامه هاشون موجوده باز به راحتی نقاب به چهره می زنند؟
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    7 18
    متوهم خودشیفته
  • رضا RO ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    10 0
    چند سالیه که ما حتی فیلمفارسی هم نمی تونیم بسازیم فیلم هندی می سازیم کارگردانهامون مغزشون تحلیل رفته فقط درباره عشق و عاشقی فیلم می سازیم انگار ما مشکلات دیگه ای نداریم مثل هندی ها با شکم گشنه هم برامون فیلم های مزخرف هم بسازن که توش پر از شوخی های جنسیتی هست کیف میکنیم و میخندیم تو این اوضاع یه نفر اومده و انتقاد میکنه که آقا این چه فیلمهای درپیتی هست که می سازیم شده آدم بد