برگزاری آیین سنا (سپاس و نکوداشت اساتید) دانشگاه سمنان در بستر فضای مجازی

آیین سنا (سپاس و نکوداشت اساتید) دانشگاه سمنان با حضور مدیر کل محترم دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان  سمنان ؛ دکتر محمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در این مراسم برگزاری کلاسهای مجازی در دانشگاههای کشور در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاهها را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت : دانشگاه سمنان هم به عنوان دانشگاه بزرگ و مادر استان سمنان  توانست در مدت زمان کوتاه با تقویت زیر ساختهای انجام این کار عملکرد مثبت و بسیار خوبی در زمینه برگزاری کلاسهای دانشجویان به صورت مجازی بدست آورد .

دکتر نصیری رئیس دانشگاه سمنان هم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر عصمت اسماعیلی و دکتر آزاده سادات طاهری از اعضای هیات علمی تازه درگذشته دانشگاه سمنان، بر تلاش بیش از پیش برای ارتقاء روز افزون دانشگاه سمنان و تحقق شعار سال تاکید کرد .

رئیس دانشگاه سمنان با اشاره به آموزشهای مجازی دانشگاه افزود : برای دروس عملی و جبران نقایص احتمالی در تابستان امسال برنامه‌ریزی خواهیم کرد.
دکتر نصیری خاطر نشان کرد : اساتید با توجه به شرایط فعلی کشور نسبت به دانشجویان نگاه پدرانه داشته باشند.

حجت الإسلام ذوالفقاری لقب مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان هم از کارکنان و اعضای هیات علمی که در پویش کمک مومنانه و خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران کرونایی و کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان مشارکت کردند قدر دانی کرد و درباره اهمیت  نقش و جایگاه معلم در اسلام مطالبی بیان کرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان هم در این مراسم به ارائه گزارشی از طرح‌ها و برنامه‌های معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان در سال گذشته پرداخت و گفت : برخی از برنامه‌های این معاونت شامل آیین ناب، گلشن مهر، طرح توانا و قاصدک تحت تأثیر انتشار ویروس کرونا قرار گرفت و علی رغم برنامه‌ریزی‌های انجام شده به مرحله برگزاری نرسید .
دکتر ورامینیان  تعداد دروس دانشگاه سمنان در نیمسال جاری را یک هزار و ۷۲۵ درس تئوری، ۴۰۵ درس عملی و ۳۴۷ درس تئوری عملی اعلام کرد و گفت :  کلیه دروس تئوری و بخش تئوری دروس تئوری عملی همکاران هیأت علمی و مدرسان حق التدریس دانشگاه هم اکنون به صورت مجازی در حال آموزش است.
 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان تاکید کرد :  با توجه به مقررات خاصی که این ترم برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، دانشجویان جز در موارد بسیار ضروری به فکر حذف ترم نباشند.

دبیر هیأت اجرایی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه خوشبختانه در  یک سال گذشته هیچ پرونده رکود علمی در دانشگاه سمنان نداشتیم افزود :  در این مدت ۵۵ پرونده تبدیل وضعیت صورت گرفته و ۵۹ پرونده تبدیل وضعیت هم اینک در حال اجراست و ۱۷ عضو هیأت علمی جدید نیز در این مدت جذب شده اند.
دکتر خداکرمی مدیر امور آموزشی دانشگاه سمنان هم وضعیت رویدادهای آموزشی دانشگاه تا پایان نیمسال جاری را تشریح کرد.
قدر دانی از دکتر خیرالدین به عنوان نخستین استاد ممتاز دانشگاه و استان سمنان و نیز سخنرانی وی از دیگر بخشهای این آئین بود .
همچنین در این آئین از اساتیدی که در یک سال گذشته به مراتب علمی بالاتر ارتقاء یافتند به صورت مجازی قدر دانی شد .
در این آئین از دکتر فرامرز هرمزی ، دکتر داوود فیض ، دکتر سامان بابایی کفاکی و دکتر ناهید اشرفی که به مرتبه استادی ارتقاء یافتند قدر دانی شد .
دکتر ابراهیم نجفی کانی ، دکتر محمد ایمان خداکرمی ، دکتر محمد حسین احسانی ، دکتر احمد قاسمی قلعه بهمن ، دکتر حمید استاجی ، دکتر محسن شفیعی نیک آبادی ، دکتر علی اصغر ذوالفقاری و دکتر رضا کی پور هم ارتقاء یافتگان به مرتبه دانشیاری در یک سال گذشته بودند که در این آئین تجلیل شدند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =