تعدادی از محققان اعلام کردند یکی از بهترین‌ کارها برای درمان افسردگی یا پیشگیری از بروز آن رفتن به فضای سبز یا پرورش گل و گیاه در خانه است.

روانشناسان معتقدند تشویق بیماران به باغبانی کردن، کاشتن سبزیجات، هرس کردن گیاهان و قرار گرفتن در معرض هوای تازه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی روحیه آن‌ها داشته باشد.

در نظرسنجی که بر روی 1000 نفر انجام شد نزدیک به 70 درصد پاسخگویان اظهار داشتند باغبانی کردن برای بهبود کیفیت زندگی مهم و موثر است.

بررسیهایی که توسط سازمان خیریهNational Trust انجام شده نشان میدهد باغبانی کردن می تواند برای سلامت روحی و جسمی بسیار مفید باشد و این موضوع برای تمام سنین و در همه جوامع صادق است.

به اعتقاد محققان با این روش می‌توان انواع بسیاری از بیماری‌ها از مشکلات روانی گرفته تا سکته و حملات قلبی را بهبود و حتی درمان کرد.

این پروژه تا کنون نتایج بسیار جالبی به همراه داشته است. محققان متوجه شدند بیماران افسرده‌ای که در خانه می‌نشینند و دارو مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که از این روش استفاده کرده‌اند نتایج ضعیف‌تری گرفته‌اند.

مطالعات قبلی هم نشان داده بود ساکنان شهرهایی که نزدیک پارک و مناطق سبز زندگی می‌‌کنند نسبت به دیگران کم‌تر دچار افسردگی می‌شوند. در مناطق شهری که دارای پوشش فضای سبز بالایی هستند میزان بروز افسردگی 18 مورد در هر هزار نفر است.در عوض در مناطقی که تراکم فضای سبز کم‌تر از 10 درصد است اختلالات روانی به 26 درصد می‌رسد.

فضای سبز بیش‌ترین تاثیر خود را روی کودکان، سالمندان و خانواده‌های کم‌درآمد داشت که از بقیه افراد کم‌تر به تفریحات شاد دسترسی دارند.

13244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =