۱۵ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
ریسک بزرگی که بازیگر «پایتخت» کرد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سید امیر سیدزاده درباره علت حضور در سریال «پایتخت۶»، نگاه نقادانه آن و لزوم ورود چنین سوژه‌هایی به سینما سخن گفت.

سریال «پایتخت۶» این روزها در حال پخش است و سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما یکی از نقش‌های اصلی را در آن ایفا می‌کند. ما با او گفت و گویی کردیم که در ادامه می‌خوانید.

علت همکاری در این پروژه چه بود؟

قبول کردن این کار لبه شمشیر و ریسک بزرگی بود و حد وسطی نداشت، اما با توجه به ایمانی که به هوشمندی محسن تنابنده در رابطه با طراحی کاراکترها داشتم این ریسک را پذیرفتم و همکاری شکل گرفت.  اتفاقا در اولین سکانسی که جلوی دوربین رفتم سیروس مقدم و محسن تنابنده گفتند  شخصیتی که مدنظرمان بود  را پیدا کردیم.

آیا می‌توان گفت علت اصلی دیده شدن این سریال نگاه نقادانه همراه با لطافت و فضای کمدی نسبت به مسائل و عملکردهای برخی افراد است؟

شاید یکی از مهمترین سریال‌هایی که به نوعی جنبه ملی به خودش می‌گیرد مجموعه پایتخت هاست چون بیشترین بازدید و محبوبیت را بین مردم داشته است. پس از این تریبونی که فضای طنز موقعیت و مفرحی ایجاد می‌کند می‌توان جهت آموزش و پیام دهی استفاده کرد، بنابراین چه بهتر از این که بتوان درد مردم را با نگاهی طنز همراه با درمانش عرضه کنیم و یا پیشنهاد بدهیم. با این نمونه روش‌ها می‌توان آموزش‌های زیادی داد و پیشگیری‌ها و نقدهایی به برخی موضوعات و دستگاه‌ها و سازمان‌ها در راستای رفع مشکلات ارائه کرد.

از همبازی شدن با بازیگران مطرح سریال بگویید.

با گروهی حرفه‌ای، همراه و با اخلاق روبه رو بودم که می‌دانستند چه می‌کنند و چه می‌خواهند.

 سینما در ساخت چنین آثاری چقدر باید تلاش کند؟

قطعا سینما یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار برای پر کردن اوقات فراغت مردم و سوق دادن افکار آن‌ها به سمت مسائل اجتماعی روز، مشکلات، نابسامانی ها، گرفتاری‌ها و ... است، پس می‌توانیم بگوییم سینمای ما به شدت به تولید فیلم‌های طنز موقعیت که به نفع مردم و جامعه تمام شود نیازمند است و جای خالی آن احساس می‌شود. بنابراین باید توجه مسئولان فرهنگی و دولتمردان را به این سمت جلب کرد تا به سینمایی شاد، پررونق، آموزنده و تربیت کننده برسیم.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    19 0
    ریسک نکردی، پولش را جیرینگی گرفتی.
    • مخمر نان IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
      13 1
      برادر من مثل مخمر نان باش مثل آپاندیس بی خاصیت نباش . سریال پایتخت ۶ و بازیگران محترمش عشق اند عشقی واقعی....
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    10 0
    کی گفته که رد کردی؟ بازی تو یکی از بدترین سریال های پایتخت نشون میده که رد نکردی برادر
  • حنانه IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    19 2
    یکی از طبیعی ترین وبهترین نقش ها را همین آقا بازی می کند
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    17 2
    به نام خدا ؛ باید به کلیه عوامل فیلم پایتخت دستمریزاد گفت و تشکر کرد ؛ واقعا اوقات سکوت و قرنطینه مردم را با شادی و احساسی خوش پرکردند با سپاس و تشکر و امید ادامه دار بودن ان
  • ابراهیم IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    21 0
    من همه ی پایتخت ها را دیدم ،قطعا بیش از یک بار ،این آخری ضعیف ترین توی متن هست ،ضعف ها به شدت احساس میشه ،سوتی ها زیاده و از همه مهم تر عدم هماهنگی با قسمت های قبل ،تیپ شخصیت ها تغییرات غیر منطقی داشته ،فرمت زندگی تغییر غیر منطقی داشته ،حوادث بیش از حد غیر منطقی وجود داره ،انتقادها کاملا هدفمند یک جناح سیاسی را هدف گرفته و با جناح دیگه هیچ کاری نداره ،نه تنها باهاشون کاری نداره که داره ازشون تعریف و تمجید هم می‌کنه ، اصلا پایتخت از سیزن ۵ به این طرف کاملا سیاسی و در جهت منافع یه گروه خاص شده
  • معصومه IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    22 1
    سریال پایتخت همیشه یه سر و گردن از سریال های دیگر شبکه در این دهه بالا تر بوده ولی در این قسمت افت شدیدی نسبت به قسمت های قبلش داشته
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
    2 1
    سلام ، سال نو مبارک ، بچه های ما با فیلم پایتخت بزرگ شدند و ما نیز با این فیلم پیر شدیم ، یعنی این فیلم و بازیکنان جزیی از خانواده ما ایرانیان شده است.ممنونم از دست اندرکاران این فیلم.منتظر پایتخت هفت می مانیم.
  • مهدی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
    1 0
    سلام و تشکر از عوامل سریال.این سریال یه سریال خانگی پرطرفدار بود نباید اینقدر بی احترامی و توهین به همدیگه مخصوصا به بزرگتر توش رایج میشد.وتو هر قسمت هرکسی مشغول یه کاری و یه برنامه جدید میشدن.و این همه تبلیغ برا دروغگویی تو یه همچین شخصیتهایی که دوست داشتنی بودن اصلا خوب نبود