کادر پرستاری استان سمنان پرتلاش و فداکار در مقابله با کرونا

بیش از ۴۰۰ نفر از کادر پرستاری استان سمنان در خط مقدم مبارزه با کرونا دوشادوش سایر کادر درمان در بیمارستانها مشغول خدمت رسانی هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، محمود یحیائی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اعلام این خبر گفت: از نخستین روزهای اعلام بیماری کرونا با برنامه ریزی گسترده ای در سطح دانشگاه برای مقابله با این بیماری آماده شدیم و با برگزاری فوری دوره ها و کارگاههای  آموزشی در این زمینه با حضور اساتید مجرب افزایش آگاهی انجام گردید.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: تشکیل تیم های بحران، ثبت نام نیروهای داوطلب، سازماندهی آنها و نظارت بر تهیه و توزیع تجهیزات حفاظتی از دیگر اقدامات این حوزه بوده و حضور فعال در کمیته دانشگاهی مقابله با کرونا ویروس نیز صورت گرفت.

یحیائی افزود: با تشکیل گروه نظارت، سرکشی مداوم از مراکز ارائه دهنده خدمت نیز انجام گردید و بابررسی گزارشات مشکلات موجود رفع گردید و تلاش شد خدمات مراقبت پرستاری با بهترین کیفیت ممکن ارائه گردد که آمار بالای ۸۰ درصدی بهبود یافتگان نشانگر تلاش موثر کادر پزشکی و  پرستاری و کادر درمان این دانشگاه و ارائه مراقبت با کیفیت میباشد.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه راه اندازی نقاهتگاه نیز همکاری بسیار خوبی بین معاونت آموزشی دانشگاه، دانشکده پرستاری و مامایی و اداره پرستاری دانشگاه شکل گرفت و با راه اندازی سه نقاهتگاه در شهرهای سمنان با ظرفیت ۱۰۰ تخت و دامغان و گرمسار هر کدام  با ظرفیت ۷۰ تخت از بیماران پس از ترخیص از بیمارستان مراقبت میشود.
یحیائی گفت: برای حفظ روحیه کارکنان و بویژه کادر پرستاری اقدام به انجام مشاوره های روانشناسی نموده ایم و همچنین سعی شده است اقدامات  دیگری نیز در بیمارستانهای ارائه دهنده خدمت فراهم گردد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزایش آگاهی عمومی را بعنوان یکی ازموارد بسیار مهم در امر کنترل شیوع بیماری دانست و عنوان کرد: بلافاصله اقدام به راه اندازی خطوط ویژه مشاوره تلفنی و سامانه ۱۹۰ پرداختیم و همکاران اداره پرستاری و کارشناسان ارتباطات که از گروه پرستاری میباشند در کنار نیروهای داوطلب آموزش دیده در این زمینه بصورت شبانه روزی مشغول پاسخگویی به سوالات مردم میباشند.  

یحیائی گفت: جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز نیز با همکاری معاونت توسعه بلافاصله پرستاران قبول شده در آزمون استخدامی معرفی و مشغول بکار شدند و تعداد ۲۰ نفر کادر پرستاری جدید نیز بصورت شرکتی وارد چرخه خدمت رسانی گردیدند و تعدادی بیماریار نیز از بین نیروهای داوطلب آموزش دیده در بیمارستانها بکارگیری شدند.
وی افزود: بیمارستان کوثر سمنان بصورت اختصاصی و کامل به درمان بیماران کرونا اختصاص یافته و بیمارستان معتمدی گرمسار و ولایت دامغان نیز با جداسازی و تفکیک بخشها مشغول خدمت میباشند.

مدیرپرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن ادای احترام به  شهدای مدافع سلامت، از زحمات و ایثارگریهای یکایک خدمتگزاران عرصه سلامت تشکر نمود و از مردم درخواست کرد با رعایت توصیه های بهداشتی یاریگر مدافعان سلامت در حفظ سلامتی هموطنان عزیز باشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1371220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =