سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیاردی در زمینه هتل‌سازی در آذربایجان شرقی طی سال‌جاری

معاون گردشگری و سرمایه گذاری آذربایجان شرقی از سرمایه گذاری ۳۰۳۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی در پروژه های هتل سازی آذربایجان شرقی طی سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده با اشاره به این‌که هتلداری یکی از مولفه‌های مهم توسعه گردشگری در کشورها است، ادامه داد: امکانات اقامتی از اجزای بسیار مهم در نظام فعالیت‌های صنعت گردشگری است و امروزه هتل‌داری یک فعالیت صرفا تجاری نبوده، بلکه یک فعالیت اقتصادی فرهنگی و یک صنعت است.

وی اهداف توسعه و ارتقا کمی و کیفی فعالیت‌های گردشگری را در گرو توسعه صنعت هتلداری عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر با گسترش و توسعه حوزه هتلداری در استان شاهد پوست اندازی صنعت گردشگری در منطقه بوده‌ایم و با توجه به رویداد تبریز ۲۰۱۸، آذربایجان شرقی شاهد رشد چشم گیری در زمینه ایجاد هتل و اماکن اقامتی بوده است.

وی در ادامه به پروژه‌های هتل‌سازی استان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه گردشگری استان، طی سال جاری ۳۱ پروژه هتل سازی در حال فعالیت است که بخش عمده آن در تبریز و شهرستان جلفا قرار دارد.

حمزه زاده افزود: ۳۱ پروژه شامل چهار هتل ۵ستاره، چهار هتل ۴ستاره، ۱۱ هتل ۳ستاره، پنج هتل ۲ستاره، یک هتل یک ستاره و دو باب هتل آپارتمان است که حجم سرمایه گذاری در آن مبلغی بالغ بر ۳۰۳۶ تومان است.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که با اتمام این پروژه‌ها، بر تعداد تخت‌های اقامتی استان سه هزار و ۸۲۹ تخت افزوده خواهد شد، گفت: این پروژه‌ها، زمینه اشتغال را برای بیش از ۲۰۰۰ نفر فراهم خواهد کرد.

وی در خاتمه یادآور شد: ۳۱ پروژه در حال ساخت هتل استان تا پایان بهمن ماه ۹۸ به طور میانگین با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی همراه بوده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1365727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =