عابربانک ها عامل انتقال ویروس کرونا

دکتر مهرعلیان: دستگاه های خودپرداز یا عابربانک ها، دستگاه های پول شمار، دستگاه های نوبت دهی خودکار و رد و بدل شدن اسکناس و اسناد مالی می تواند عامل انتقال ویروس کرونا باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین تصریح کرد: اگر به عابر بانک ها مراجعه کردید، مسائل بهداشتی را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید و هنگام کار با آنها از دستکش های یک بار مصرف، یا در نهایت، دستمال کاغذی استفاده کنید، تا مانع شیوع ویروس کرونا شوید.
مسئول مرکز بهداشت شهرستان قزوین، با تاکید بر تمیز بودن دست ها پیش از مراجعه به بانک ها و یا استفاده از دستگاه های خودپرداز افزود: در صورت وجود صف، فاصله یک متری را با دیگران رعایت کنید.
 این مقام مسؤول اظهار کرد: در طول انجام عملیات بانکی، از دست زدن خود به بینی، چشم ها و دهان خودداری شود و پس از اتمام عملیات بانکی، چنانچه از دستمال کاغذی یا دستکش یکبار مصرف استفاده شد، آن را در محیط رها نکنید و در سطل زباله دردار بیندازید. 
وی افزود: هنگامی که از بانک خارج شدید و یا عملیات انتقال وجه به پایان رسید، دستان خود را با آب و صابون بشویید و یا از محلول های ضدعفونی کننده استفاده کنید.
دکتر مهرعلیان، تاکید کرد: از پول نقد استفاده نکنید و عملیات پرداخت و انتقال وجه را به صورت اینترنتی انجام دهید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1362569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =