ترکیه: انتظار حمایت عملی از آمریکا داریم

فارس نوشت: ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که اردوغان به ترامپ خواهد گفت که حمایت شفاهی از آنکارا کافی نبوده و ترکیه انتظار حمایت عملی از آمریکا دارد.

 ریاست جموری ترکیه اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ابلاغ خواهد کرد که حمایت شفاهی از ترکیه کافی نبوده و آنکارا انتظار حمایت عملی از آمریکا دارد.

ریاست جمهوری ترکیه در ادامه بیانیه خود افزود: «اردوغان به پوتین اعلام کرد که تمامی عناصر ارتش سوریه به اهدافی مشروع برای ترکیه تبدیل شده و آنها را هدف قرار خواهد داد.»

دیروز پنجشنبه در حملات هوایی سوریه و روسیه به مواضع تروریست‌ها، بیش از ۳۰ نفر از نظامیان ارتش ترکیه کشته شده‌اند و این مسئله باعث خشم مقامات ترکیه شده است. روسیه می‌گوید حضور نیروهای ارتش ترکیه در منطقه بر اساس هماهنگی نباید اتفاق می افتاد و شماری از نیروهای ترکیه با گروه‌های مسلح و تروریستی مانند جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) همراه بودند که هدف قرار گرفته اند.

بنا به گزارش شبکه «تی.آر.تی»، دفتر ریاست جمهوری ترکیه همچنین گفته است که اردوغان امروز (جمعه) قرار است با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «دونالد ترامپ» و امانوئل ماکرون»، رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه در خصوص اوضاع ادلب سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

ترکیه به عنوان عضوی از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتظار دارد اعضای این ائتلاف از او در قضیه ادلب حمایت کند با این حال، کمک‌های این اعضا به ویژه آمریکا عملی نبوده و تنها محدود به اظهارات مقامات آمریکایی و اروپایی بوده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    42 0
    مردک هم از آخور میخوره هم از توبره هم از پوتین اس ۴۰۰ میگیره و هم زیر چتر حمایت ناتو و آمریکاس الانم که خیالش از بابت سردار سلیمانی راحت شده به خیال خودش میخواد رشته های ما رو تو سوریه پنبه میکنه
    • منوچهر US ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      0 0
      مردک پدرته
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      0 0
      خب زرنگه و دنبال توازن قدرت بین متحدان شرق و غرب هست اشتباهی که ایران در زمان حاضر کرده و دلخوش به روسیه شده و روسیه از بابت گرایش ایران به امریکا خیالش راحته و چندان محلی به ایران نمیزاره و فقط سو استفاده میکنه
    • امیر IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
      0 0
      برای رفاه واسایش مردمشه
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    11 0
    حمایت عملی آمریکا یعنی رویارویی آمریکا و روسیه، و جنگ جهانی بعدی
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    امریکا و روسیه به هم فحش می دن اما عمراً با هم وارد جنگ بشن.
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    امريكا بالا خواه تركيه نميشه....اونم با روسيه....زهي خيال باطل...
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    رؤیایی امپراتوری عثمانی اینارو دیونه کرده
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    ادلب یک شهر سوریه است تو اونجا چیکار می کنی
  • علی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    1 0
    اصلا واساسا نظامیان ترکیه بدون مجوزسازمان ملل یادرخواست دولت سوریه درخاک سوریه چه میکنند؟اگرنیروهای ارتش سوریه واردخاک ترکیه شوندترکیه قبول می کند؟ارتش سوریه برای دفاع ازهرنقطه ای ازسرزمینش حق داردومی تواندتروریستهارادرهربخشی ازخاک خودش موردتعقیب وهدف قراردهد وبه هیچ دولت خارجی ربطی نداردکه دخالت کند.دراین میان این ارتش ترکیه است که باتجاوزواشغال سرزمین سوریه به عنوان متجاوزشناخته می شودوارتش سوریه حق دفاع مشروع ازخاک خودراداردوهیچ شکی دراین مسأله نیست.اردوغان بااین ماجراجویی سعی درگرفتن ماهی ازآب گل آلودداردولی نمی داندکه وقتی آتش روشن شود قبل ازهمه خودش درآتش خواهدسوخت.
  • ناشناس IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    آخه آقای اردوغان، نمی شه که بری اس 400 روسی بخری و بعد به امریکا بگی بیا از ما حمایت کن. آرزوی امپراطوری عثمانی را به گور خواهی برد. از چاله به چاه افتادی. ایشالا همین جا کلکت کنده می شه.