بیانیه گام دوم نسخه جهانی شدن انقلاب است

دبیر همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب، با بیان اینکه اجرای بیانیه گام دوم نیازمند گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری است، گفت:‌ این بیانیه نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی است که افق آینده را در چهل‌ و هشتاد سال بعدی روشن می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه،  غلامرضا کریم‌زاده روز دوشنبه در جلسه ارکان همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب، الگوی نظام انقلابی تمدن‌ساز اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در زمانی به‌وقوع پیوست که عدم کارآمدی دین در عرصه‌های اجتماعی و تشکیل نظام سیاسی در ذهنیت نخبگان جامعه جهانی و عموم مردم نقش بسته بود. علت آن هم شاید تجربه ناموفقی بود که جوامع غربی در حاکمیت و تأثیرگذاری کلیسا داشتند، اما انقلاب اسلامی با گفتمان اسلام سیاسی به‌وقوع پیوست و بر مفروضات اصلی آن زمان خط بطلانی کشید و نشان داد که عرصه دین و دنیا از هم جدا نیستند.

دبیر همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی، حکومت‌داری و سیاست را به شریعت، بندگی و اطاعت خدا پیوند داد، افزود: انقلاب اسلامی ایران با مطرح کردن یک گفتمان جدید، فضای فکری و گفتمانی جهان را با افق جدیدی مواجه ساخت و گفتمان‌های سیاسی شرق و غرب آن زمان را به چالش کشید. از آن همان زمان دشمنی‌های نظام سلطه و استکبار جهانی به خاطر تضاد هویتی با انقلاب اسلامی آغاز شد و طی ۴۰ سال گذشته انواع توطئه‌ها و دشمنی‌ها را علیه انقلاب، نظام و میهمن اسلامی شاهد بوده‌ایم.

کریم‌زاده با اشاره به فراز و فرودهای انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با نگاهی آسیب‌شناسانه، عالمانه و حکیمانه نسبت به چهل سال گذشته و جریان تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، بیانیه راهبردی گام دوم را صادر فرمودند. بیانیه گام دوم نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی است که افق آینده را در چهل‌سال و هشتاد سال بعدی روشن می‌کند و هرآنچه که در عرصه‌های مختلف حیات اجتماعی این انقلاب نیاز دارد، الگوی عملیاتی آن در بیانیه گام دوم موجود است.

رییس دانشکده و پژوهشکده پیامبراعظم دانشگاه جامع امام حسین(ع) در تشریح مرحله گفتمان‌سازی برای بیانیه گام دوم گفت: این بیانیه مانند بسیاری از مفاهیم و راهبردهایی که مقام معظم رهبری مطرح کردند از قبیل اقتصاد مقاومتی، ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و...، باید در سطح نخبگان و مردم رواج پیدا کند که امر با گفتمان‌سازی محقق می‌شود. برای این کار نیاز به تولید ادبیات و تبیین مفهومی داریم که از طریق کانال ‌های علمی و حوزه‌های دانشگاهی می‌تواند انجام شود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1346493

برچسب‌ها