توضیح یک فعال اقتصادی درباره تاثیر تحریم‌های داخلی روی تجارت خارجی

عضو هیات مدیره فدراسیون واردات ایران گفت: متاسفانه بخش زیادی از رویه‌های تجاری و بانکی کشور به دلیل  مغایرت‌ با شرایط کنونی کشور هزینه‌ها و مشکلات مضاعفی را برای تجارت خارجی کشور ایجاد کرده است؛ به‌طوری که هزینه و خسارت‌های ناشی از این امر بیشتر از خسارت خود تحریم‌ها بوده است.

محمدمهدی نهاوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: بخشنامه اخیر گمرک در خصوص اصلاح رویه تعیین ارزش گامی بلند و ارزشمند در جهت تطبیق رویه‌ها و مقررات تجاری کشور با محدودیت‌های تحریم است.

وی افزود: متاسفانه بخش زیادی از رویه‌های تجاری و بانکی کشور در حال حاضر متناسب با شرایط عادی تجارت کشور بوده و عملا این مغایرت‌ها هزینه‌ها و مشکلات مضاعفی را برای تجارت خارجی کشور ایجاد کرده است. بعضا هزینه و خسارت‌های ناشی از این امر بیشتر از خسارت خود تحریم‌ها بوده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه نهاده‌های دام و طیور عنوان کرد: اقدام اخیر گمرک جمهوری اسلامی ایران در اعمال آثار ناشی از  واقعیت‌های تحریم به ویژه  رفع ناهماهنگی بین دستگاهی در تعیین ارزش گمرکی بسیار راهگشای بوده است.

نهاوندی تصریح کرد: امیدواریم این روند در سایر بخش‌ها به ویژه نظام بانکی و سازمان امور مالیاتی نیز پس از بررسی کارشناسی مورد توجه و اقدام قرار گیرد.

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1337524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =