آژانس بین المللی انرژی اتمی باردیگر فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران را تائید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، علی اصغر سلطانیه نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آزانس پس از انتشار گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت : آژانس در آخرین گزارش خود برای بیست و ششمین بار عدم انحراف فعالیت هسته ای کشورمان به اهداف ممنوعه را تأیید کرد که این خود سند دیگری بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان توسط آژانس محسوب می شود. 

سلطانیه افزود: در این گزارش برای اولین بار میان فعالیت ها و درخواست های آژانس مطابق تعهدات ایران بر طبق معاهده ان پی تی و درخواست های شورای امنیت تفکیک ایجاد شده است. 

سلطانیه اظهار داشت: این اولین گام در جهت اصلاح نحوه گزارش دهی محسوب می شود که البته بر اساس خواسته کشورهای عدم تعهد از مدیرکل محقق شد. 

نماینده کشورمان در آژانس گفت: در بخش اول مربوط به همه مراکز و فعالیت های هسته ای به وضوح مشخص شده است که ایران به همه تعهدات خود مطابق ان پی تی متعهد بوده و در بخش دوم مشخص است که درخواست های مربوط به شورای امنیت به دلیل آن که ایران قطعنامه ها را بدون وجاهت حقوقی می داند قابل اجرا نیست. 

سلطانیه خاطرنشان کرد که همچنین در این گزارش شفاف تر از همیشه تأکید شده است که هیچ گونه فعالیت بازفرآوری در ایران وجود ندارد و  اظهارات قبلی ایران کاملا تأیید شده است. 

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس اظهار داشت: در این گزارش مفصل نظارت کامل آژانس بر همه فعالیت ها به خصوص غنی سازی نطنز کاملا مشهود است و فعالیت ها بدون وقفه و زیر نظارت آژانس ادامه دارد. 

سلطانیه گفت: امیدوارم که در گزارش های بعدی مدیرکل گام های بیشتری در جهت رفع نواقص در گزارش دهی فعالیت های هسته ای که مورد تأکید بیش از 100 کشور عدم تعهد است بردارد.

/30

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =