یادواره شهید حسین خرازی غروب پنج شنبه در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین، در این مراسم علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، حسینی وزیر ارشاد، بختیاری وزیر دادگستری، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندهان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده های شهدا و جانبازان حضور داشتند.

سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور فرمانده کل قوا، در یادواره شهید خرازی گفت: شهید بزرگوار فاتح فتح المبین را از اوایل سال 58 تا روز شهادت می شناختم و آنچه می گویم از روی حقیقت است. او سرباز مخلص خدا و امام زمان (عج) بود. اگر بخواهیم در یک جمله این شهید بزرگوار را بیان کنم باید بگویم فرمانده ای متقی، تیزبین و خردمند و دارای نبوغ نظامی بود.

وی در ادامه با اشاره به لشکر امام حسین(ع) و فرماندهی شهید خرازی بر این لشکر گفت: اداره کردن و فرماندهی لشکر امام حسین (ع) که بین هفت تا ده هزار نفر نیرو داشت کار ساده ای نبود. در تمام عملیات های این لشکر خط شکن و پیروز بود. جبهه ای در جنوب و غرب نبود که لشکر امام حسین(ع) حمله کند و جبهه در هم شکسته نشود.

فرمانده سابق کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برشمردن عملیات هایی که شهید خرازی فرماندهی آن را بر عهده داشت گفت: حقیقتا شهید خرازی یک فرمانده با تدبیر، شجاع و دلیر بود.

وی همچنین خاطره ای از شهید خرازی به نقل از شهید احمد کاظمی نقل کرد و گفت: شهید گفته بود هنگامی که در طلایه دست من قطع شد روح من به طرف آسمان برده شد. آنقدر اوج گرفت که هم نخل های بصره را می دیدم و هم قرارگاه فرماندهی را. از من سوال کردند که ببریم ات یا برگردانیم؛ گفتم برگردانید ام. بعد احساس کردم که روی زمین هستم و مرا به درمانگاه بردند.

صفوی در پایان خاطرنشان کرد: مردم عزیز، جوانان و رزمندگان قدیمی امروز روز امتحان ما است که تا چه حد به امام بزرگوار مان، آرمان شهدای مان و مقام معظم رهبری وفا داریم.

بعد از سخنرانی سرلشکر صفوی یکی از همسنگران شهید خرازی به نام سردار رضایی با بیان خاطره هایی از این شهید بزرگوار گفت: اگر قرار باشد چشم زاغ های آمریکایی در کوچه، پس کوچه های شهر مان باشد مرگمان باد.

وی تصریح کرد: جنگ دیروز نظامی بود و جنگ امروز از جنس دیگر و جنگ نرم است. باید حواس مان را جمع کنیم.

همچنین در ادامه یادواره شهید خرازی مجری برنامه با بیان اینکه سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در ماموریت به سر می برد پیام وی خطاب به یادواره شهید حسین خرازی را قرائت کرد.

/30112

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =