کیفیت بخشی به مشارکت سمن‌ها ضرورت دارد

مدیرکل اموراجتماعی استانداری کردستان گفت: مشارکت‌های مردمی می‌تواند بازویی توانمند برای پیش‌برد اهداف و سیاست‌های دولت در جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرانک قدسی در اولین دوره  انتخابات نمایندگان سمن‌ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان که در سالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد اظهار داشت: مشارکت‌های مردمی می‌تواند بازویی توانمند برای پیش‌برد اهداف و سیاست‌های دولت در جامعه باشد لذا اگر این ظرفیت‌ها نادیده گرفته شوند، بخش عمده‌ای از این توانمندی‌ها در راستای توسعه نادیده‌گرفته می‌شود.

وی افزود: زمانی ما می‌توانیم آهنگ  توسعه متوازنی داشته باشیم که  طیف‌های مختلف جامعه را هم‌نوا کنیم.

قدسی کیفیت‌ بخشی به مشارکت سمن‌های فعال و مجاز  را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: استان کردستان از استان‌هایی است که تعداد قابل توجهی مجوز سمن‌ها را در کشور صادر کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان تصریح کرد: با توجه به رویکرد جدید وزارت کشور که برای افزایش مشارکت‌ها  در راستای یکپارچه  و هدفمند کردن NGO  ها برنامه‌هایی در نظر گرفته ، فعالیت‌هایی سطح بندی شده که در قالب این برنامه‌ها مستتر و پنهان است.

وی  ادامه داد: از حدود ۵۷۴  سمن فعال در استان قریب به 137 سمن از طرف استانداری مجوز گرفته‌اند که تنها 65 مورد آن  با توجه به قوانین شورا مجاز به شرکت در این انتخابات بودند بنابراین سمن‌هایی که منفعل بوده و فقط اسمی در لیست بدون هیچ فعالیتی دارند،  حتما بازنگری خواهند شد.

قدسی  با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور امروز این انتخابات در کردستان هم  برگزار می‌شود گفت: کسی را انتخاب کنید که به رسالت و وظایف سازمان‌های مردم نهاد آشنا و سخنگوی ما است، فعالیت‌های مختص به وظیفه خود را انجام داده، اعلام می‌کند و حمایت و توسعه می بخشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان، با بیان اینکه  این جلسه  می‌تواند بسیار  تصمیم‌ساز و دغدغه افراد کاندیدا را در حل مسایل اجتماعی برانگیخته کند به  اهمیت  این شورا گریزی زد و بیان کرد: با مشارکت نمایندگان منتخب در این انتخابات و با  حضور نماینده سازمان های مردم نهاد، تصمیم‌سازی‌ها از جمله تاسیس سازمان‌های مردم نهاد جدید با توجه به سه آیتم این سازمان( غیر دولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی) و صدور مجوز با همکاری آنها صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: اداره کل ورزش و جوانان یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای توسعه سمن‌ها است.

قدسی عنوان کرد: در راستای توانمندسازی و توسعه محلات حاشیه، تجهیز و کمک به هوشمندسازی ۱۱۸ مدرسه حاشیه‌ شهرهای استان، تجهیز ۳۸ پارک سنندج و چهار شهرستان به وسایل بازی و ورزشی در حاشیه، توسعه و تجهیز تالار فرهنگی پارک شهدا با توجه به نیاز افزایش سرانه فضاهای فرهنگی، خرید سه باب خانه در حاشیه شهر از جمله کانی کوزله، نایسر و حسن‌آباد، ایجاد ۲ پایگاه مشاوره سلامت رفتاری زنان در سقز و سنندج، حمایت مالی در تجهیز  مشاوره روانشناختی بهزیستی در حاشیه، حمایت در خرید تجهیزات فنی و حرفه‌ای در راستای تقویت آموزش، تجهیز ۱۰ سرای محله در ۱۰ شهرستان به وسایل اداری و خانگی، اجرای ۱۵ طرح کاهش آسیب با همکاری دستگاه‌های دولتی و حمایت مالی از  ۸۰ طرح‌ که توسط سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان‌های استان انجام شد ازجمله اقدامات حوزه اجتماعی از سال گذشته تا کنون است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: بر این باور هستیم که هر زمان رسالتی به مردم و سازمان‌های مردم نهاد واگذار شد توانستیم بهترین نتیجه را به دست بیاوریم.

وی با تاکید به اینکه همه باید در حل مسائل حاشیه شهر اهتمام کافی داشته باشیم، خطاب به سازمان‌های مردم نهاد  یادآور شد: از امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در راستای کاهش آسیب‌ها و مرتفع شدن مشکلات مطالبه‌گر باشید.

قدسی در پایان تصریح کرد: باتوجه به اینکه استان کردستان سرشار از نخبگان مستعد و توانا است ما از سازمان‌های مردم نهاد برای ایجاد اشتغال  در امور مختلف، شما را حمایت می‌کنیم تا از دانش این نخبه‌ها بهره‌مند شویم.

گفتنی است در پایان اولین دوره انتخابات نمایندگان سمن‌های استان کردستان بر اساس شمارش آراء،  فریده امین الاسلامی و  فلوریا محمدپور به عنوان اولین نمایندگان سمن‌ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های استان انتخاب شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1325095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =