داستان قاچاق کودکان در چین بعد از پیدا شدن کودک 6 ساله و بازگشت به آغوش پدرش وارد مرحله جدیدی شد.

پخش ویدئوی پیدا شدن پنگ، فرزند گائوفنگ 30 ساله روی اینترنت توانست نظر حکومت را برای یافتن کودکان تحت ظلم واقع شده جلب نماید و حالا آزمایش دی.ان.ای می تواند به طور یقین ثابت کند که پنگ فرزند وی است.
میکرو بلاگ داخل پورتال سینا.دات.کام ساخته شده توسط یو.جیان.رونگ استاد دانشگاه برای یافتن کودکان گمشده امید جدیدی را برای والدین چینی که در طبقات پایین اجتماعی وضعیت فلاکتباری را دارند، ایجاد کرده است. در این سایت روش جدیدی برای یافتن 180 هزار کودک گمشده در نظر گرفته شده است. در واقع این سایت که در زیر مجموعه سایت حکومتی سیناداتکام sina.com است از مردم خواسته شده تا با ارسال تصاویر کودکان گمشده شان به یافتن آنها کمک نمایند. تقریبا بیش از 180 هزار خانواده در این سایت از گم شدن فرزندشان اطلاع داده و تصاویری را نیز در سایت ارسال کرده اند.
از سوی دیگر از سایر مردم هم خواسته شده تا عکس کودکانی که به گدایی در استان های مختلف دست می زنند را برای سایت ارسال نمایند و بدین ترتیب جنبش بزرگی در چین راه افتاده تا والدین بتوانند کودکان گمشده خود را بیابند. یو جیان.رونگ استاد توسعه روستایی است و از ماه ژانویه وب سایت مذکور را با ایده خود راه اندازی کرده تا بارقه های امید در دل والدین جرقه زند.
بدین ترتیب در هفته اخیر 6 کودک گمشده به آغوش خانواده خود بازگردانده شده و امید می رود این روند با سرعت بالاتری گسترش یابد.
این حرکت حرکتی مردمی است که حکومت باید آنرا مورد حمایت قرار دهد. واقعیات موجود در چین در این باراه بسیار تلخ است. اول از همه اینکه قاچاقچیان انسان کودکان بی گناه را دزدیده و برای بردگی و کار در معدن و کارخانه های صنعتی در سایر استان ها به کارفرماها می فروشند.
کارفرماها نیز برای سود بیشتر و ندادن دستمزد انها را از قاچاقچیان خریده و آنها را در کارخانه یا معدن بعنوان نیروی کار شبانه روزی از آنها سوء استفاده می کنند. در یکی از مواردی که اخیرا رخ داد صاحب کارخانه ای 70 کودک مریض را که توانایی کار کردن نداشتند را به فرد دیگری فروخت و وی نیز با جمع آوری کودکان آنها را وادار به گدایی در خیابان نمود.
457 میلیون کاربر اینترنتی در چین وجود دارد که بدلیل بسته شدن وب سایت های شبکه های اجتماعی بدست حکومت مردم تنها بدین وسیله توانسته اند کودکان قاچاق شده را بیابند. سایتهایی مانند توئیتر و فیس بوک بعد از ایجاد اختلال در نظم عمومی در مناطق مسلمان نشین چین فیلتر شده است و این تعداد کاربر چینی به پورتال های بزرگی مانند سینا.دات.کام فرستاده می شوند تا از این طریق بتوانند ارتباطات اینترنتی خود را هماهنگ کنند و به همین دلیل میکروبلاگ مذکور توسط استاد دانشگاه با همین منظور احیا شده است.
حکومت چین یکبار در سال 2007 با راه اندازی کمپین بزرگی سعی کرد قاچاقچیان را با حکم اعدام بترساند تا بطرف چنین کارهایی نیایند اما ظاهرا فایده ای نداشته و عمل دزدیدن و فروختن کودکان بعنوان برده و نیروی کار اجباری در معادن و کارخانه ها ادامه دارد. این کودکان در بدترین شرایط ممکن کار کرده و بعد از مریض شدن در محیط کار مجددا فروخته شده و بعنوان گدا در گوشه ای از خیابان مشغول گدایی می شوند.
نکته وحشتناک اینکه مردم بخصوص مادران با چاپ تصویر کودکانشان بدلیل یاس از کمک های حکومت، خود مشغول به کار شده و با نشان دادن تصویر کودکان در خیابان به عابرین از آنها می خواهند تا بچه های گمشده شان را شناسایی کنند.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 129533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • B.B IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    1 0
    متاثر شدم امیدوارم کودکان چینی به آغوش خانواده برگردن و اون قاچاقچی ها به سزای اعمالشون برسن
  • احمد IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۱/۲۳
    2 0
    من گزارسی رو از شبکه های خارجی دیدم متاسفانه به دلیل فقر عده زیادی با پولی ناچیز برای سوداگران بچه می دزدند
  • بنده خدا IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 0
    اعوذ بالله من الشيطان الرجيم واذاالموئودة سئلت بايْ ذنب قتلت