۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۴

بیش از 20 نفر تاکنون در درگیری‌های هواداران حریری با نیروهای ارتش در شمال لبنان زخمی شده‌اند.

فارس: شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که بیش از 20 نفر تاکنون در درگیری‌های هواداران حریری با نیروهای ارتش در شمال لبنان زخمی شده‌اند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، منابع بیمارستانی لبنانی اعلام کردند که تاکنون در درگیری‌های به وجود آمده در شهر طرابلس واقع در شمال لبنان بیش از 20 تن زخمی شده‌اند. روزنامه الاخبار لبنان پیش از این اعلام کرده بود که جریان المستقبل قصد دارد تا این شهر را به عنوان مرکز اصلی طرح‌های اعتراض‌آمیز خود در پی تعیین نجیب میقاتی به عنوان مأمور تشکیل کابینه لبنان برگزیند. درجریان درگیری هوداران سعد حریری و جریان المستقبل و ارتش لبنان هواداران حریری تلاش کردند که اتوبان منطقه را ببندند که ارتش وارد عمل شد.

براساس گزارش‌ها، هوداران سعد حریری در منطقه ناعمه مسلح هستند و به خودروهای مردم در جادیه جنوبی تعرض کرده اند. هواداران حریری همچنین به خبرنگاران در شهر صیدا حمله کرده و دوربین یکی از آنها را شکستند. شبکه تلویزیونی "ان بی ان " لبنان نیز گزارش داد که افراد مسلح نقاب دار به سمت نیروهای ارتش در منطقه "البربیر " در بیروت تیراندازی کرده اند. درگیری‌های دوباره ای نیز بین هوداران حریری و ارتش لبنان در منطقه کولا در بیروت روی داده است. شبکه ان بی ان لبنان همچنین از حضور مسلحانه هواداران جریان المستقبل در منطقه وادی الزینه و تعرض آنها به خودروها خبر دادند.

در همین حال، مردم شهر طرابلس از سعد حریری خواستند تا تعرض و حملات به ساختمان‌های شهرشان را متوقف کند. خبرنگار شبکه تلویزیونی "الجدید " لبنان نیز از اقدام هوداران حریری در آتش زدن شماری از ساختمانها در شهر طرابلس خبر داد. براساس گزارش‌ها، دفاتر نجیب میقاتی نامزد گروه هشت مارس متشکل از حزب‌الله و همپیمانان آن به همراه الصفدی از نمایندگان پارلمان لبنان و ساختمان بانک ترست از جمله محل های مورد حمله طرفداران حریری در شهر طرابلس بوده است. طرفداران حریری همچنین به تیم های خبری شبکه تلویزیونی شبکه‌های الجزیره و الجدید و خودروهای آنها حمله کردند که ارتش لبنان توانست خبرنگاران را به سلامت از محل خارج کند.

صدها نفر از طرفداران حریری در خیابان الحریه در شهر طرابلس تجمع کردند که ارتش لبنان توانست اطراف آنها حلقه‌ای امنیتی ایجاد کرده و آنها را متفرق کند.

"میشل سلیمان " رئیس جمهوری لبنان درپی کسب بیشتر آرای از سوی نجیب میقاتی، رسما او را به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت لبنان انتخاب کرد.

 48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 125845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =