در سفرهای نوروزی، گردشگاههای طبیعی و اماکن تفریحی همدان را بهتر ببینید

همدان که بیش از 1800، اثر طبیعی، تاریخی، توریستی و گردشگری دارد، دارای گردشگاه‌ها و مناظر بسیار زیبایی نیز هست که دیدن آنها روح تازه ای در کالبد بینندگان خواهد دمید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ شهر و استان زیبای همدان با اینکه پایتخت تاریخ و تمدن نام گرفته، صدها اثر طبیعی و تفریحی زیبا نیز دارد که دیدن آنها را به مسافران نوروزی توصیه می کنیم.

روستای زیبای"دره مرادبیگ" در جنوب شهر همدان، که دامنه‌ها و باغ‌های آنجا با مسیر زیبای صعود به ارتفاعات یخچال معروف شده، دره عباس‌آباد در ۱ کیلومتری شهر همدان با آب و هوا و باغات مطبوع و دلپذیر، دره و آبشار گنج‌نامه، چون نسبت به شهر در موقعیت مرتفع‌تری قرار دارد، با چندین آبشار طبیعی که پیرامون آن روان است، کتیبه‌های گنج‌نامه و همچنین آتشکده بهرام در این دره واقع شده‌است.

دره "امامزاده کوه": این دره حدود ۱۲ کیلومتری جنوب غربی شهر همدان قرار گرفته‌است، زیارتگاه امامزاده کوه که بقعهٔ آن شامل دو بنای آجری نسبتاً کوتاه با گنبد مرتفع شلجمی شکل بوده و ظاهراً از آثار دورهٔ ایلخانی[قرن هشتم هجری) است.

"سد اکباتان": در ۱۱ کیلومتری جادهٔ همدان به ملایر و در دره‌ای سرسبز قرار دارد، کوه‌های اطراف و رودخانهٔ پایین دست سد بطورکلی جنگل‌کاری شده‌است، در محدودهٔ این سد در حدود ۴۰ گونه گیاه بومی می‌روید، از جمله انواع گون‌ها، شیرین بیان، بومادران و آلاله، همچنین در حوضچهٔ سد اکباتان انواع ماهی‌ها پرورش داده می‌شود، سد اکباتان محل فرود برخی از پرندگان مهاجر در فصل مهاجرت نیز می‌باشد از آب این سد جهت مصرف شرب شهر همدان و تولید برق استفاده می شود.

"تله‌کابین گنج‌نامه": از سال ۱۳۷۸ آغاز و چندین‌بار با بحث‌ها و چالش‌های زیاد از سوی مخالفان متوقف شده، و بار دیگر از سوی سایر سازمان‌ها به جریان افتاده‌است، ساخت این پروژه دارای سه فاز است که در سال ۱۳۹۰ فاز اول و دوم آن به مرحلهٔ بهره‌برداری رسیده‌است، این تله‌کابین در انتهای دره عباس‌آباد در ۵ کیلومتری شهر همدان و در مجاورت کتیبه‌های گنج‌نامه واقع شده‌است، طول خط این تله‌کابین ۱۶۸۰۰ متر و اختلاف ارتفاع آن ۸۰۰ متر است، دارای ۱۷ پایه و ۵۰ عدد کابین در فاز نخست بوده که هم اکنون این تعداد افزایش یافته است، این تله‌کابین به سمت منطقهٔ میدان میشان یکی از ارتفاعات سرسبز کوه الوند امتداد دارد.

در خرداد سال ۱۳۸۸ برخی از برنامه‌های فاز سوم شرکت تله‌کابین گنج‌نامه، احداث سالن بولینگ، ایجاد آبشار مصنوعی برای مسابقات یخ‌نوردی، ایجاد مجموعه ورزشی تعادل هوایی، ایجاد دو پیست اسکی در میدان میشان و همچنین ایجاد خط تله‌سی‌یژ در کنار این پیست، پیست مخصوص برای دوچرخه‌سواران، ایجاد صخره‌ای مصنوعی برای ورزشکاران صخره‌نورد، ایجاد دو باند هلی‌کوپتر در مبدأ و مقصد تله‌کابین، احداث یک مجموعه شامل رستوران، کافی شاپ، هتل سه طبقه و بزرگترین آکواریم منطقه، ساخته و تکمیل شده‌ است.


همدان در ردیف نخستین شهرهایی است که علویان ازطبرستان به آنجا هجرت کرده و در آن زندگی کردند، شهر همدان قرن‌ها یعنی از ورود ابوالقاسم بطحایی علوی تاحملهٔ مغول یکی از پایگاه‌های بزرگ علویان بوده‌است، به همین سبب قبرهای برخی از فرزندان و نوادگان امامان شیعه که در همدان منزل نمودند، هم‌اکنون به صورت امامزاده و زیارتگاه در شهر برجای مانده‌است که از جمله می‌توان به امامزاده عبدالله، امامزاده کوه، امامزاده حسین، امامزاده اهل ابن علی، امامزاده اسماعیل، امامزاده هادی، امامزاده یحیی، امامزاده عیسی‌بن‌احمد و امامزاده خضراشاره کرد.


از هتل‌های شهر همدان می‌توان از: هتل پارسیان آزادی (بلوار ارم)، هتل بوعلی (خیابان بوعلی)، هتل باباطاهر (میدان باباطاهر)،هتل های امیران در بلوار بعثت و ورودی شهرک فرهنگیان، هتل کتیبه( بلوار ارم ) هتل آپارتمانهای های لوکس تپه توریستی عباس آباد، هتل یاس (میدان امام همدان)، هتل مرمر (چهارراه شریعتی)، هتل آرین (خیابان تختی) و دهها هتل و هتل آپارتمان های سنتی و بوم گردی در شهرها و روستاهای تاریخی و گردشگری استان همچنین مراکز اقامتی دولتی و... آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1240081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =