سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه ای به بان کی مون از سکوت این سازمان و سایر مجامع بین المللی درقبال ترور دانشمندان هسته ای کشورمان انتقاد کرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از بخش مطبوعاتی و دیپلماسی عمومی نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک محمدخزاعی ضمن محکوم کردن اقدام غیر انسانی و جنایتکارانه  تروریست ها در حمله به دوتن از دانشمندان هسته ای کشورمان که به شهادت دکتر شهریاری منجر شد، از بی تفاوتی مجامع بین المللی نسبت به این اقدام تروریستی انتقاد کرد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان در نامه خود تصریح نمود : جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد این سازمان در چارچوب مسئولیتهای خود اینگونه اقدامات تروریستی را محکوم نموده و زمینه گامهای موثر برای حذف تروریسم در همه اشکال آن را فراهم نماید.

محمد خزاعی در ادامه نامه خود خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد:اگرچه  دستهای مشخص وحلقه های صهیونیستی  اینگونه اقدامات تروریستی را در چارچوب اختلال و محروم ساختن کشورمان  از فعالیتهای صلح آمیز هسته ای انجام می دهند،  با اینحال این اقدامات و فشارهای سیاسی و اقتصادی نمی تواند ملت ایران را از دست یابی به حقوق هسته ای خود و حفظ آن منصرف نماید .

وی تاکید نمود : جمهوری اسلامی ایران در  خصوص حقوق مسلم فعالیتهای صلح آمیز هسته ای خود مصالحه نخواهد کرد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در پایان این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته است تا این نامه به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد منتشر شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =