۰ نفر
۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵

نایب رئیس شورای ملی زعفران قیمت کنونی زعفران را منصفانه دانست و گفت: هم اکنون زعفران با کاهش قیمت، هر کیلوگرم یک میلیون و 500 تا 2 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این قیمت به سود کشاورز، مصرف کننده و تجار است.

مهر: نایب رئیس شورای ملی زعفران قیمت کنونی زعفران را منصفانه دانست و گفت: هم اکنون زعفران با کاهش قیمت، هر کیلوگرم یک میلیون و 500 تا 2 میلیون تومان به فروش می‌رسد که این قیمت به سود کشاورز، مصرف کننده و تجار است.

محسن احتشام در خصوص میزان تولید زغفران در سالجاری اظهار داشت: امسال میزان تولید تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نداشته است اما قیمتها به نسبت سال قبل کاهش زیادی نشان می دهد.

 

وی افزود: افزایش قیمت زعفران در سالهای گذشته بازار جهانی این محصول را تحت تاثیر خود قرار داد اما امسال با رسیدن قیمتها به حالت تعادل، بازار روند مناسبی را تجربه می کند.

 

نایب رئیس شورای ملی زعفران تصریح کرد: قیمت کنونی زعفران بر پایه عرضه و تقاضا است و منافع کشاورزان، مصرف کننده و صادر کننده را تامین می کند، زیرا افزایش قیمت به صلاح زعفران نیست و منجر به از دست رفتن بازار مصرف می شود.

 

احتشام عواملی مانند هزینه های مبادله، خشکسالی و سرمازدگی را از دلایل افزایش قیمت توصیف کرد و گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم زعفران در بازار به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان با توجه به کیفیت آن فروش می رود.

 

وی در خصوص طرح جامع بهبود زعفران اظهار داشت: این طرح مراحل نهایی را می گذراند و با هرچه سریعتر عملیاتی شدن، بهبود زیادی را در بازار مصرف و کشت این محصول به وجود می آورد.

 

نایب رئیس شورای ملی زعفران افزود: بهبود تولید، بسته بندی، بازاریابی و تجارت خارجی، تحقیقات، ساختار و قوانین و استاندارد های زعفران نکاتی هستند که در طرح جامع بهبود زعفران دیده شده است.

 

احتشام افزود: ایران سهم 96 درصدی در تولید زعفران دارد اما حدود 15 درصد ارزش افزوده تولید می کند که باید این میزان به 70 تا 90 درصد برسد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 111461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م ح IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۷
    0 0
    البتهقیمت کنونی زعفرانبرای اقای احتشام خیلی عالی است ولی برای کشاورز بدبخت فاجعه میباشد وضربه مهلکی به تولید زعفران میزند مسئولین به داد کشاورز برسند والسلام