ایرنا: طارق الهاشمی از ادامه گفتگو با ائتلاف دولت قانون خبر داد.

طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق گفت فهرست العراقیه باب گفت و گو با ائتلاف دولت قانون را نبسته است و مذاکرات جاری میان گروههای سیاسی به موضوع تعیین نامزدهای تصدی پست‌ها اختصاص ندارد، بلکه روی برنامه‌های دولت آینده متمرکز شده است.

به گزارش روز پنجشنبه گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از پایگاه خبری محیط، طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهور عراق در دیدار با جیمز جفری، سفیر آمریکا در عراق و لوید اوستن، فرمانده نیروهای آمریکایی در این کشور تاکید کرد که چنانچه ائتلاف دولت قانون درباره پیشنهاد اصلاحات سیاسی که فهرست العراقیه ارائه داده است، همکاری کند، العراقیه گفت و گو با ائتلاف دولت قانون را ادامه خواهد داد.

بر اساس بیانیه صادر شده از دفتر طارق الهاشمی، سفیر آمریکا نیز در این دیدار دیدگاه کشورش را درباره تسریع روند تشکیل دولتی که بتواند اصلاحات مورد نظر را انجام دهد، ارائه داد.

در همین راستا علی الشلاه، یکی از نمایندگان ائتلاف دولت قانون از توافق اولیه میان فراکسیون‌های پارلمانی درباره تقسیم پست‌های دولت آینده خبر داد.

از سوی دیگر سخنگوی حزب الفضیله نیز بار دیگر احزاب سیاسی را به اجرای طرح ارائه شده از سوی این حزب مبنی بر ائتلاف فراکسیون‌های پیروز و تعیین یک نامزد برای پست نخست وزیری فراخواند.

ایاد علاوی، رهبر ائتلاف العراقیه نیز تاکید کرد که از مفهوم شراکت در اتخاذ تصمیمات سیاسی و پایان دادن به طایفه گرایی سیاسی به عنوان دو شرط اصلی برای تشکیل دولت آینده صرفنظر نخواهد کرد.

علاوی پس از نشست اخیر خود با رهبران العراقیه در امان، پایتخت اردن در کنفرانس خبری گفت: ائتلاف العراقیه منتظر است تا نوری المالکی به عنوان رئیس ائتلاف دولت قانون نظرات خود را درباره مفهوم مشارکت ملی ، اختیارات و قدرت، به نماینده سازمان ملل در عراق و سفارت آمریکا در بغداد، ارائه دهد.

نشست العراقیه در امان به بررسی مذاکراتی که این ائتلاف طی دوره گذشته با گروههای سیاسی و منطقه‌ای داشت و گزینه‌های مطرح برای تشکیل دولت آینده پرداخت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 100363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =