اصناف نقش بی بدیلی در عرصه های مختلف جامعه ایفا می کند 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اصناف به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد و فرهنگ هر جامعه، نقشی بی بدیل در عرصه های مختلف ایفا می کنند. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بختیار خلیقی در مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف اظهار داشت: این نقش در ایران با توجه به قدمت و سابقه طولانی اصناف و همچنین فرهنگ غنی و بازرگانی ایرانیان، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی به نقش اصناف در ایجاد اشتغال و کارآفرینی اشاره کردند و افزود: اصناف یکی از بزرگترین بخش های اشتغالزایی در کشور به شمار می روند و زمینه اشتغال میلیون ها نفر را فراهم می کنند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به نقش اصناف در حفظ و ترویج فرهنگ و سنت ها اشاره کرد و یادآور شد: اصناف در حفظ و ترویج فرهنگ و سنت های ایرانی نقش مهمی دارند و بسیاری از آیین ها و رسومات ایرانی در قالب فعالیت های صنفی شکل گرفته و به نسل های بعدی منتقل شده است.

خلیقی ادامه داد: اصناف از جمله اقشاری هستند که همواره در انتخابات مختلف کشور مشارکت فعال داشته اند و این مشارکت به عنوان یک حق و تکلیف، نقش مهمی در تعیین سرنوشت کشور دارد.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امسال، سال جهش تولید با مشارکت مردم است و اصناف در راستای تحقق این شعار نقش موثری دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1926997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =