فعالیت ۴۵۰ واحد گردشگری برای تابستان در کرمانشاه

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از فعالیت ۴۵۰ واحد گردشگری برای تابستان در استان خبر داد.

وحید امیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، با اشاره به دائمی بودن ستاد خدمات سفر اظهار کرد: فعالیت‌های ستاد فقط منحصر به ایام نوروز نیست و در تمام سال آماده خدمات دهی به مسافران است.

وی افزود: امسال از دو زاویه سفرها انجام می‌شود؛ عتبات عالیات که بحث زیارت کربلا و اربعین است و سفرهای تابستانه که در هر دو زمینه، تمهیدات لازم اندیشه شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: در بحث ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، پذیرایی همه اطلاعات و آمار را در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار دادیم و نقاط ضعف، نواقص و ایرادها را به آن‌ها گوشزد کردیم.

وی ادامه داد: تعهد شهرداری کرمانشاه ساخت ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح استان بود که از این‌ تعداد ۲۰ چشمه در حال ساخت است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گفت: امسال چهار هزار میلیارد ریال اعتبار به اربعین برای جاده و برطرف مشکلات زیر ساختی اختصاص داده شده است که این از بعد عمومی کار است.

امیری افزود: در بعد تخصصی چهار هزار و ۶۰۰ تخت اقامتی و ۴۵۰ واحد گردشگری در استان داریم که شامل ۲۳ هتل، ۵۵ بوم گردی، خانه مسافر، مهمانسرا و ... است؛ چهار هتل بوتیک داریم یک هتل بوتیک دیگر قرار است اضافه شود.

وی گفت: اماکن پذیرایی و اقامتی مرتب رصد می‌شوند و نظارت مانند ایام نوروز به خوبی انجام می‌شود و به شدت تقویت شده است؛ ارتقا و استاندارد سازی به خوبی انجام می‌شود و هفت مورد از اقامتگاه‌ها در این یک ماه در حال استاندارد سازی است.

وی ادامه داد: شرایط بسیار خوبی برای گردشگران در استان کرمانشاه داریم و استان مهیای پذیرفتن گردشگران است.

امیری با توجه به عملکرد ضعیف شهرداری در بحث آسفالت و روشنایی معابر درون شهری و روشنایی خارج از شهر گفت: دستگاه‌ها وظایفشان تعیین شده است و تعامل خوبی داشته‌اند و همه اعم از هلال احمر، اورژانس و نیروی خدمات رسانی پای کار بوده‌اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در بحث محدودیت ایام ماه محرم بیان کرد: محدودیت خاصی برای عدم پذیرش در این ایام نداریم جز اینکه در تعطیلات رسمی در این ماه مانند تاسوعا و عاشورا اماکن تعطیل هستند.

امیری در پایان گفت: ظرفیت اقامتگاه‌های استان در ایام پیک و سفر ضریب خوبی دارد و نسبت به ظرفیت استان‌های مجاور، ظرفیت بسیار قابل توجهی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1926948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =