گزارش ویژه از وضعیت شرکت‌های بورسی/ شاخص فروش بالا رفت

مرکز پژوهشهای مجلس در گزارشی وضعیت شرکت‌های بورس در فروردین‌ماه را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، در فروردین‌ماه سال ،۱۴۰۳ نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید شرکت‌های صنعتی بورسی کاهش ۳.۱درصدی و شاخص فروش افزایش۵.۱درصدی را تجربه کرده است، ضمن آن‌که شاخص تولید و فروش درفروردین ماه ۱۴۰۳ نسبت به ماه قبل با کاهش ۶.۱۳ و ۳۳.۹ درصدی مواجه شده است که مطابق انتظارات ناشی از کاهش فعالیت‌های بخش صنعت در تعطیلات فروردین ماه است. همچنین، طبق روال دوره‌ای در فروردین ماه اکثر رشته فعالیت‌های بخش صنعت با کاهش شاخص روبرو بوده‌اند.

از بین پانزده رشته فعالیت صنعتی بورسی، هفت رشته فعالیت افزایش در شاخص تولید و هشت رشته فعالیت کاهش در شاخص تولید داشته است.

رشته فعالیت‌های (لاستیک و پلاستیک) .(سایر کانی غیرفلزی).(تجهیزات برقی) بیشترین افزایش در شاخص تولید و رشته فعالیتهای (خودرو و قطعات) .(محصولات فلزی به جز ماشین آلات و تجهیزات) و (دارو) بیشترین کاهش را در شاخص تولید داشته اند.

همچنین در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ، از بین ۱۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی، ۷ رشته فعالیت افزایش در شاخص فروش و ۸ رشته فعالیت کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده اند.

رشته فعالیت‌های (تجهیزات برقی) ، (خودرو و قطعات) ، (لاستیک و پلاستیک) بیشترین افزایش در شاخص فروش و رشته فعالیت‌های (محصولات فلزی به جزماشین الات و تجهیزات) ، (چوب و کاغذ) ، (سایرکانی غیرفلزی) بیشترین کاهش را در شاخص فروش تجربه کرده‌‍اند.

در ادامه جزئیات شاخص رشد تولید و فروش فعالیت‌های صنعتی و معدنی بورسی فروردین ماه ۱۴۰۳ در قیاس با فروردین ماه ۱۴۰۲گردآوری شده است:

گزارش ویژه از وضعیت شرکت‌های بورسی/ شاخص فروش بالا رفت

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1908384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =