مشکلات مسافرین در سفر با اتوبوس / VIP‌های کاغذی!

علی‌رغم افزایش مداوم قیمت بلیت اتوبوس‌های بین شهری، خدمات ارائه شده با این روند تصاعدی همخوانی ندارد و کمتر اتوبوسی همچنان خدمات VIP قابل توجه ارائه می‌دهد و یا امکانات اولیه‌اش بدون مشکل قابل استفاده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، افزایش قیمت بلیت‌های اتوبوس‌های بین شهری مشکلات این حوزه را کم نکرده است با این حال مسئولین، شکایت نکردن و ثبت نکردن اعتراضات از سوی مسافرین را یکی از دلایل بی‌اطلاعی از برخی مشکلات در این زمینه اعلام می‌کنند.

میانگین عمر ۱۵ ساله اتوبوس‌هاس بین شهری در آذربایجان‌غربی

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: مجموع ناوگان حمل‌ونقل عمومی فعال استان ۳۱۳۹ دستگاه است که از این تعداد ۵۴۵ دستگاه مربوط به اتوبوس‌هاست.

وی افزود: سهم استان آذربایجان‌غربی از ناوگان فعال کشوری در بخش اتوبوس‌ها ۳.۵۵ درصد، در بخش مینی‌بوس‌ها ۳.۴۸ درصد و در بخش سواری‌ها ۴.۴۴ است.

وی ادامه داد: برطبق آمار پایان سال ۱۴۰۲ در استان آذربایجان‌غربی ۳۵۹۳ راننده مسافربری دارای کارت هوشمند فعالیت دارند ضمن اینکه ۸۶ شرکت، ۱۹ موسسه و ۲۸ شعبه حمل‌ونقل به مسافرین سطح استان در سال گذشته خدمات‌رسانی کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی متوسط عمر ناوگان اتوبوس‌های مسافربری بین شهری در کشور ۱۵.۶۸ و در استان آذربایجان‌غربی ۱۴.۸ سال اعلام کرد.

دست‌نشان درخصوص تخلفات رخ داده نیز گفت: تعداد پرونده‌های تخلفات شرکت‌ها از ۲۰۰ فقره در سال ۱۴۰۱ به ۲۴۷ فقره در سال ۱۴۰۲ رسیده و تعداد پرونده‌های تخلفات رانندگان نیز از ۳۵۰ فقره به ۴۳۴ فقره رسیده که همگی این تخلفات رسیدگی و به صدور رای انجامیده است.

مشکلی بود، شکایت ثبت کنند

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی درخصوص وجود مشکلات، تاخیرها و کاستی‌ها در اتوبوس‌های بین شهری و پایانه‌ها اظهار کرد: سامانه «شهراه» به عنوان خدمتی در راستای ثبت مشکلات خدمتی در زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شده و شهروندان می‌توانند با ثبت شکایات خود و گزارش مشکلات با دریافت کد رهگیری شکایت خود را پیگیری کنند.

علی مدقالچی ادامه داد: تاثیر در رسیدن به مقصد، نبود بلیت و یا هر مشکلی دیگری می‌تواند در سامانه «شهراه» ثبت شود و به عنوان مثال میانگین مسیر ارومیه به تهران یا برعکس 10 ساعت است که تاخیر بیش از این زمان می‌تواند گزارش شود.

وی درخصوص نایابی بلیت نیز اظهار کرد: چنین موضوعی نیست و با وجود افزایش سفرها، مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اعتراض شهروندان

یکی از شهروندان می‌گوید: کمبود بلیت چه از طریق سامانه و چه از طریق مراجعه حضوری وجود دارد و گاهی باید تا چند روز قبل اقدام به تهیه بلیت کرد این درحالیست که پیش از این امکان تهیه در لحظه و دقایقی قبل از سفر نیز تهیه کرد.

شهروند دیگری گفته است: سایت پایانه‌ها که پیش از این راه خرید اینترنتی بلیت بود با مشکلات زیادی مواجه است و به عنوان مثال یکی از بزرگترین پایانه‌ها بعد از چند خطا به صفحه‌ای می‌رود که تنها سه یا چهار شهر در بخش خرید بلیت وجود دارد.

مشکلات مسافرین در سفر با اتوبوس / VIP‌های کاغذی!

یک شهروند نیز می‌گوید: سامانه «شهراه» هر چند وقت یکبار از دسترس خارج می‌شود و در این خصوص اطلاع رسانی قابل توجهی صورت نگرفته و یا در سایت دسترسی راحتی به آن نیست.

مشکلات مسافرین در سفر با اتوبوس / VIP‌های کاغذی!

شهروند دیگری می‌گوید: شاهد هستیم بیشتر اتوبوس‌ها که به عنوان VIP "ویژه" مطرح و براین اساس هزینه بلیت برای مسافرین دریافت می‌شود، با خرابی و یا عدم ارائه خدمات VIP مواجه و درصدی از اتوبوس‌ها نیز فاقد امکانات اولیه چون کمربند ایمنی یا تنظیم صندلی هستند و به عبارتی توجهی به تعمیر خرابی‌ها نمی‌شود ولی هر چند وقت یکبار شاهد افزایش قیمت بلیت بالا می‌رود.

گزارش: سینا پسران افشاریان

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1903043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =