۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش صلح دوست است

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش صلح دوست است اما از لحاظ آمادگی رزمی و عملیاتی در بالاترین سطح از آمادگی و در لبه فناوری قراردارد و آماده دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، امیر رحمت پور ارشد نظامی ارتش در استان کردستان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: ارتش در طول ۴۵ سال عمر با برکت جمهوری اسلامی در همه صحنه های اصلی و اثرگذار پیش قدم و پیش قراول بوده است در اغتشاشات و نا آرامی های اوایل انقلاب اسلامی که میهن عزیزمان دچار تنش و نا آرامی شد و قسمت هایی از کشور دست خوش تحولات و ناآرامی و زد و خورد گشتند اولین سازمانی که به تنهایی در مقابل ضد انقلاب در گوشه گوشه کشور قد برافراشت و نا آرامی ها را با جانفشانی آرام کرد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به حضور پر رنگ ارتش در جنگ هشت سال دفاع مقدس، افزود: هنوز خستگی درگیری و برگرداندن آرامش در گوشه گوشه کشور از تن ارتش خارج نشده بود که هشت سال جنگ بزرگ بر کشور تحمیل شد و ارتش باز هم بعنوان اولین سازمان منظم بود که در برابر ارتشهای تا بن دندان مسلح با محوریت حکومت بعثی عراق قد علم کرد و نهایتا با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشمن را شکست دادند و پیروز جنگ شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان بیان کرد: در طول جنگ هشت ساله نیروهای چهار گانه ارتش با ایثار و از خود گذشتگی و با حداقل امکانات جانانه از کشور اسلامی دفاع کردند و در این راه خیلی از بهترین رزمندگان این ارتش یا به شهادت رسیدند و یا جانباز شدند و یا سالها رنج اسارت کشیدند.

امیر رحمت پور به قدرت نیروهای مسلح اشاره و عنوان کرد: امروز نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار، صلابت و آمادگی رزمی جهت دفاع از این مرز و بوم را دارند.

وی تصریح کرد: ساخت جنگنده های آذرخش و کوثر، ناوشکن جماران، سامانه های ضد هوایی باور ۳۷۳ و انواع سلاح های زمینی تفنگ ها و توپ ها و موشک های ضد زره نشان از خودکفایی ارتش و توانمندی ارتش و آمادگی بالای رزمی ارتش را دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان به توانمندی نیروی دریایی کشور پرداخت و گفت: دریانوردی بزرگ ناو گروه ارتش به دور دنیا به فرماندهی یکی از فرزندان لایق همین استان امیر دریادار شهرام ایرانی که برای اولین بار در تاریخ ایران به وقوع پیوست و ناوگان دریایی ایران اقیانوس های بزرگ را درنوردید و پرچم پر افتخار ایران اسلامی را برفراز اقیانوس های بزرگ به اهتزاز درآورد که نمونه دیگری از آمادگی رزمی و از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی است.

امیر رحمت پور همچنین ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش صلح دوست است اما از لحاظ آمادگی رزمی و عملیاتی در بالاترین سطح از آمادگی و در لبه فناوری قراردارد و آماده دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور است.

وی ذکر کرد: امروز ارتشیان در مرز های غرب، جنوب غرب و شرق کشور مشغول نگهبانی و حراست از مرزهای زمینی کشور هستند و آرامشی که امروز شاهد آن هستیم بیشتر آن را مدیون نگهبانی و تلاش شبانه روزی ارتشیان هستیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان اضافه کرد: بحمدالله ارتش بخاطر عملکرد صادقانه و مخلصانه خود در دل مردم جا دارد و مردم حقیقتا به ارتش اطمینان دارند و ما نیز خود را فدای ملت بزرگ ایران می دانیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1897081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =