اعتباری برای اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی تامین نمی‌شود / تنها یک پنجم بهای آب شرب از مردم دریافت می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه نزدیک نیمی از شبکه آبرسانی در استان فرسوده است گفت: اعتباری برای اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی توسط دولت تامین نمی‌شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، محمد اشرفی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند و درخصوص تامین آب مشترکین، شرکت آب و فاضلاب تنها ۱۰ هزار ریال از ۵۰ هزار ریال بهای تمام شده هر مترمکعب آب شرب را از مردم دریافت می‌کند.

وی با اشاره به چهارمین سال خشکسالی اظهار کرد: وضعیت آب با توجه شرایط بارندگی مناسب نیست با این حال انتظار داریم در ایام آمادگی برای تعطیلات نوروزی و در تابستان سال آینده، هموطنان نسبت به صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب یاری‌گر باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی ادمه داد: رقم قابل توجهی برای تامین و توزیع آب شرب هزینه می‌شود که نیاز است در مصرف آن دقت شود.

اشرفی درخصوص فرسودگی شبکه آبرسانی گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد شبکه آبرسانی در آذربایجان غربی فرسوده بوده و اعتبارات اصلاح شبکه نیز قابل توجه نیست و تقریبا دولت هزینه و اعتباری برای اصلاح شبکه تامین نمی‌کند.

اعتباری برای اصلاح شبکه فرسوده آبرسانی تامین نمی‌شود / تنها یک پنجم بهای آب شرب از مردم دریافت می‌شود

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد اتفاقات و ترکیدگی‌های خط انتقال و توزیع آب بدلیل فرسودگی بوده و هر کیلومتر لوله گذاری جدید نیازمند ۱۵ تا ۸۰ میلیارد ریال هزینه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به کنار گذاشته شدن لوله‌های آزبستی اظهار کرد:امروز لوله‌های پلی اتیلن، GRP، فولادی و چدنی در خطوط انتقال آب استفاده می‌شود و در تولید این لوله‌ها توجه به استاندارد تولید آنها با بازرسی شرکت آب و فاضلاب در کارخانه‌ها و آزمایش فشار سعی می‌شود به استاندارد عمر ۵۰ ساله دست یابیم هرچند میانگین افق هر پروژه و طرح آبی ۳۰ تا ۳۵ سال است.

اشرفی خاطر نشان کرد: ۶۰۰ هزار مترمکعب مخزن در مدار آبرسانی در آذربایجان‌غربی وجود دارد و آب تولیدی با استفاده از ۶ هزار کیلومتر خط انتقال و ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه توزیع به مشترکان می رسد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1880919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =