اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به 698 نفر از پرستاران شاغل در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان از اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به 698 نفر از پرستاران شاغل در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی 14 مرحله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حیدر ایزدی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اعلام این خبر اظهار کرد: آزمون صلاحیت حرفه‌ای پرستاری (Nursing Professional Qualification Test) یکی از مهم ترین آزمون های وزارت بهداشت است که شباهت زیادی به آزمون RN دارد.

وی با بیان اینکه افرادی که مدرک کارشناسی رشته هایی همچون پرستاری، اتاق عمل و هوشبری را اخذ کرده‌اند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند، ادامه داد: این آزمون هر 6 ماه یک بار (2 بار در سال) به صورت هماهنگ کشوری برگزار می شود.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه گواهی صلاحیت حرفه‌ای مذکور برای 5 سال اعتبار دارد، افزود: کسب پروانه صلاحیت حرفه ای، جهت ایفای هرگونه نقش وارائه خدمات پرستاری در سطح جامعه و مراکز و موسسات بهداشتی، درمانی، آموزشی و توانبخشی دولتی(کشوری و لشکری)، غیر دولتی(خصوصی، تامین اجتماعی و خیریه و....) و مراکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری در منزل به افراد، خانواده ها، گروه ها و جوامع، الزامی است.

ایزدی خاطرنشان کرد: از این رو آزمون صلاحیت پرستاری به عنوان یک راه برای سنجش توانایی های شغلی افراد در این رشته در نظر گرفته شده است.

وی از اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به 698 نفر از پرستاران شاغل در مراکز تابعه دانشگاه علوم پزشکی کردستان طی 14 مرحله خبر داد و خاطر نشان کرد: شرایط تمدید گواهی صلاحیت حرفه‌ای، کسب 25 امیتاز باز آموزی در سال از سوی دفتر آموزش مداوم وزارت بهداشت و قبولی در آزمون علمی است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1864904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =