به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در کرمانشاه جریمه‌های سنگین در پی دارد 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بر اساس قانون به کارگیری اتباع غیرمجاز در استان کرمانشاه با جریمه‌های سنگین همراه است. 

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس قانون کار هر تبعه خارجی که بخواهد در کشور ما و استان کرمانشاه مشغول به کار شود باید روادید و پروانه کار اخذ کند.

وی افزود: معمولا تعدادی از تکنسین ها و کارشناسان که نیاز است برای نصب ماشین آلات در کارخانجات ورود کنند و یا حتی سرمایه‌گذاری‌های خارجی که در استان شکل گرفته در سریعترین زمان ممکن پروانه برای آن‌ها پس از تایید دستگاه‌های نظارتی صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: پدیده اخیری که با آن مواجه شدیم ورود افاغنه به استان کرمانشاه بود که با تدابیر استاندار کرمانشاه و حوزه اتباع استانداری، دستگاهای نظارتی و بخش خصوصی این موضوع حل شد.

وی گفت: اما باز هم شاهد به کارگیری برخی افاغنه در استان هستیم که باید توجه داشت سکونت افاغنه در کرمانشاه ممنوع است و در همین راستا طی امسال بیش از ٣٠٠ مورد بازرسی کار انجام شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: لازم است تمامی دستگاه‌های ذیربط، بخش خصوصی و هم استانی ها پای کار باشند و اگر با اتباع غیرمجاز افغانی مواجه شدند به نیروی انتظامی اطلاع رسانی کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: برای کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار گیری می‌کنند بر اساس قانون جریمه‌های سنگین و حتی زندانی پیش‌بینی شده لذا از کارفرمایان تقاضا می‌کنیم از به کارگیری اتباع غیرمجاز جدا خودداری کنند و فرصت‌های شغلی را در اختیار هم استانی های خود قرار دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1864187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =