مخابرات آماده استفاده از تخصص دانشگاه کردستان است

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: این شرکت آمادگی لازم برای ایجاد ارتباط و بهره‌مندی از تخصص دانشگاه‌ کردستان را دارد؛ چرا که اساتید و دانشجویان نخبه، پشتوانه علمی ما خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آزاد حکمت مدیر مخابرات منطقه کردستان در نشست تخصصی شرکت مخابرات استان با اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان بر لزوم همکاری با متخصصین و دانشجویان برتر این دانشگاه تاکید کرد.

وی با اشاره به مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده و جایگزین کردن فیبرنوری در کردستان، افزود: با توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران، امکان ایجاد ظرفیت سازی و افزایش مشترکین تلفن ثابت، افزایش باند پهن، افزایش مشترکین و دایری جدید سرویس FTTH، افزایش مشترکین جدید دیتای تجاری، افزایش مشترکین دایری سرویس ADSL, VDSL و افزایش مشترکین باند پهن در حوزه‌های تجاری و خانگی فراهم می شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اضافه کرد: از دیگر مزایای این طرح، مهاجرت از کابل های مسی پرهزینه و کم بازده به کابل های نوری کم هزینه و پربازده است که زمینه ارتقای امنیت شبکه، امکان ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر به مشترکان، امکان مرتفع کردن تمام درخواست های متقاضیان و در مجموع بالا رفتن گستره خدمات ارتباطی در این بستر است.

مدیرگروه مهندسی برق، الکترونیک و مخابرات دانشگاه کردستان هم با اشاره به اهداف و ماموریت‌های رشته مهندسی برق، الکترونیک و مخابرات دانشگاه، افزود: پرورش نیروهای متخصص، خلاق و متفکر در گرایش‌های الکترونیک و مخابرات به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز استان و کشور از جمله اهداف ما در دانشگاه کردستان است.

هادی جهانی راد ادامه داد: انجام پژوهش‌های نظری، کاربردی و تجربی در موضوعات مرتب با الکترونیک و مخابرات، حفظ و ارتقای سطح علمی اساتید و دانشجویان از طریق توسعه کمی و کیفی تولیدات علمی و افزایش همکاری‌های علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان است.

وی با اشاره به زمینه‌های تعامل با شرکت مخابرات کردستان گفت: دانشگاه کردستان و شرکت مخابرات استان می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله اعزام دانشجویان جهت کارآموزی، ایجاد دوره‌های فرصت مطالعاتی ارتباط با صنعت برای اساتید، ایجاد امکان جذب دانشجویان ممتاز، پذیرش دانشجویان دکتری مشترک در چارچوب سامانه نان و برگزاری دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان شرکت مخابرات برای دانشجویان دانشگاه کردستان، همکاری‌های خوبی را در آینده با یکدیگر داشته باشند.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1845046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =