اجرای طرح روسازه اسفنجی تحولی عظیم در مبلمان شهری خرم‌آباد

شهردار خرم‌آباد گفت: شهرداری خرم‌آباد با اجرای طرح روسازه اسفنجی در سطح شهر برای اولین بار در تاریخ خود می‌خواهد کاری مبتنی بر دانش را انجام دهد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، داریوش بارانی بیرانوند در آیین رونمایی از طرح نوآورانه روسازی اسفنجی واحد فناور جهاد دانشگاهی لرستان که در یکی از معابر خرم‌آباد به صورت نمونه اجرا شده است، اظهار کرد: برای اولین بار کشورهای آسیای شرقی مانند چین به شهرهای اسفنجی روی آوردند و امروز نیز شهرداری خرم‌آباد برای اولین بار می‌خواهد کاری مبتنی بر دانش انجام می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که طرح روسازی اسفنجی برای اولین بار در ایران و خاورمیانه اجرا می‌شود، بیان کرد: این واحد فناور از مراکز مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان بوده که بستری برای رشد و تعالی واحدهای فناور کوچک ایجاد کرده است.

بارانی بیرانوند ادامه داد: خرم‌آباد را به عنوان شهر پایلوت برای اجرای این طرح می‌دانیم و از این فناوری می‌توانیم در معابر، میادین، مسیرهای دوچرخه و حتی به عنوان آسفالت استفاده کرد.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به این‌که این فناوری آب‌های سطحی را جذب و به سفره‌های زیرزمینی هدایت کرده و مانع ایجاد سیلاب‌های ناگهانی می‌شود، افزود: این طرح می‌تواند تحولی عظیم در مبلمان شهری خرم‌آباد باشد.

یکی از رویکردهای نوآورانه فناوران واحد جهاد دانشگاهی لرستان توسط حمید جعفری‌نیا و مریم جعفری‌ برای طراحی و ساخت روساز پایدار معابر و میادین، استفاده از روسازی اسفنجی و قابل نفوذ است که اهمیت بسزایی در مدیریت پایدار محیطی دارد.

این طرح با همت فناوران جوان مهندس حمید جعفری نیا و مهندس مریم جعفری با صرف هزینه های شخصی در قالب طرح نوآور به نام بتن افلاک برگرفته از نگین لرستان ( قلعه فلک الافلاک) نامگذاری و پیش بینی می شود در آینده نزدیک به یک برند ملی برای توسعه و به روز بودن در بازارهای داخلی و خاورمیانه تبدیل شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1831882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =