جمع‌آوری روزانه ۵٠ قلاده سگ بلاصاحب در کرمانشاه 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: روزانه ۵٠ قلاده سگ بلاصاحب در شهر کرمانشاه جمع آوری می‌شوند. 

محمد موحدی مجد در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در بحث جمع‌آوری حیوانات بلاصاحب یک دستورالعمل از وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ شده که بر اساس آن اقدام می‌کنند.

وی افزود: دستگاه‌های مختلفی از جمله محیط زیست، دامپزشکی و بهداشت در امر ساماندهی سگ‌های بلاصاحب دخیل هستند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: بیشتر بار عملیات اجرایی این دستورالعمل‌ها بر عهده شهرداری است.

وی اذعان کرد: در جمع‌آوری و نگهداری در پناهگاه‌های حیوانات ٢ بخش حائز اهمیت است نخست جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب که در این بخش با توجه به ازدیاد سگ‌ها در شهر کرمانشاه دستور کار جدیدی صادر شده است.

این مسئول ادامه داد: دستور کار به مناطق ابلاغ شده که در هر منطقه یک پیمانکار زنده گیر سگ‌ها را به کارگیری کنند و حوزه معاونت خدمات شهری هم یک پیمانکار به کارگیری کرده
و اکیپی هم که شهرداری از سنوات قبل داشته کارها را انجام می‌دهند و در طول روز بیش از ۵٠ قلاده سگ را جمع‌آوری و به پناهگاه حیوانات منتقل می‌کنند.

وی اذعان کرد: ازدیاد سگ‌ها در شهر علل مختلفی دارد از جمله اینکه شهرها و استان‌های مجاور سگ‌ها را منتقل کرده و در حاشیه شهر کرمانشاه تخلیه می‌کنند که در پی آن خودروها بعضا شناسایی شدند و پیگیری حقوقی آن انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است این سگ‌ها که از استان‌های مجاور می‌آورند به پناهگاه تحویل شوند اما چون تصور می‌کنند تحویل این سگ‌ها همراه با اخذ هزینه است، سگ‌های عقیم نشده را اطراف پناهگاه تخلیه و سبب افزایش تعداد آن‌ها می‌شوند.

وی بیان کرد: رفتارهای دلسوزانه و اشتباه برخی شهروندان از جمله غذا دادن به این حیوانات سبب می‌شود این سگ‌ها در محیط شهری تردد داشته باشند.

موحدی مجد تشریح کرد: سگ‌ها پس از تحویل به پناهگاه با مشارکت دامپزشکی واکسیناسیون می‌شوند و برنامه عقیم سازی آن‌ها را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه عقیم سازی حیوانات بالا است تعدادی از حامیان حیوانات هزینه‌ها را متقبل می‌شوند و سگ‌های عقیم شده پلاک گذاری می‌شوند.

این مسئول با اشاره به فرسودگی پناهگاه حیوانات شهر کرمانشاه، عنوان کرد: این پناهگاه نیازمند بازسازی و برنامه اصلی دیوارکشی اطراف پناهگاه است که این دیوارکشی به صورت بتنی کامل است و مانع خروج سگ‌ها از پناهگاه و بروز حادثه برای رانندگان می‌شود

وی افزود: برخی از دوستداران حیوانات غذا را در حاشیه جاده اطراف پناهگاه تخلیه می‌کنند که منجر به بروز حادثه می‌شود و باید از این امر اجتناب کنند.

موحدی مجد تأکید کرد: شهروندان می‌توانند با سامانه ١٣٧ تماس بگیرند و مناطق موظف هستند سگ‌ها را جمع آوری کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1828708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =