۶۴ درصد جمعیت استان آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه سلامت است

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هم اکنون ۶۴ درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه است و ۸۲ درصد آنها بصورت رایگان بیمه شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، فریده جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان در جمع رسانه‌ها گفت: در استان آذربایجان‌غربی، جمعیتی بیش از ۲ میلیون و ۲۰۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این تعداد ۶۴ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

وی افزود: از این تعداد بیمه شده، ۸۲ درصد آنان به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفتند و بیمه سلامت حداقل ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد خدمات سرپایی را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین یک میلیون و ۲۲۹ هزار و ۸۵۵ نفر در صندوق عشایر و روستایی، ۱۹۴ هزار و ۱۰۳ نفر عضو صندوق کارکنان، ۱۲۸ هزار و ۴۶۵ نفر در صندوق سایر اقشار،۶۵۳ هزار و ۴۲۵ نفر در صندوق همگانی ایرانیان عضو هستند و بیمه سلامت استان با ۱۹۲۸ پزشک، موسسه، داروخانه و مرکز درمانی طرف قرارداد است.

جعفری اظهار کرد: در نیمه نخست امسال، ۳ میلیون و ۴۰۸ هزار بار مورد مراجعه به مراکز و موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت ثبت و ۱۱۹۷ میلیارد تومان هزینه‌های درمان پرداخت شده است.

وی جمعیت ۵ دهک درآمدی پایین جامعه استان تحت پوشش بیمه سلامت را ۵۷۴ هزار نفر عنوان کرد و افزود: هزینه‌های این دهک‌ها کاملا رایگان است.

وی ادامه داد: هزینه سالانه بیمه همگانی سلامت برای هر نفر در دهک دهم که حق بیمه کامل را پرداخت می‌کند، ۱۴ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال (یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان) در سال است که این رقم برای دهک‌های پایین‌تر بترتیب برای دهک نهم ۵۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد و دهک ششم ۲۰ درصد این مبلغ سالانه دریافت می شود و دهک های بعدی رایگان است.

جعفری اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۷ نوع بیماری تحت پوشش بیمه سلامت است که از این تعداد ۵۱ بیماری در سامانه نسخه نویسی پیاده شده و خدمات تنها با کدملی ارائه می‌شود.

جعفری گفت: از آذرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۴۰۰ زوج برای دریافت خدمات ناباروری نشان دار شدند و تاکنون ۱۴ میلیارد تومان هزینه درمان تخصصی ناباروری پرداخت شده است.

وی در خاتمه گفت: براساس تفاهم نامه بیمه سلامت و بهزیستی در آبان ۹۹ که ۹ کد خدمتی تحت پوشش قرار گرفت این خدمات در دی‌ماه ۱۴۰۱ به ۵۹ کد افزایش یافت و تاکنون بیش از ۳۵هزار نفر دارای معلولیت در استان نشان دار شده و ۷۰ درصد هزینه آنها بصورت تعرفه خصوصی (۶۱ مرکز کاردرمانی گفتار درمانی و ... طرف قرارداد) توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1826547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =