۸۵ هزار نفر زائر از مرز خسروی عبور کرده‌اند

استاندار کرمانشاه گفت: ۸۵ هزار نفر زائر از مرز خسروی عبور کرده‌اند

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، محمد طیب صحرایی ظهر امروز پنجشنبه (۹ شهریور ماه) در مراسم بزرگداشت شهدای دولت درحسینه مزار شهدا کرمانشاه، اظهار کرد: آگاهی و تلاش خالصانه لازمه پیشرفت و رسیدن به خواسته‌های مطلوب است، امید است همه ما مفتخر خدمت گذاری به مردم و جمهوری اسلامی باشیم و در راستای به هدف رساندن مسئولیت‌هایی که بر عهده داریم آگاهانه و خالصانه گام برداریم.

وی افزود: برنامه‌هایی که در طول سال به مناسبت‌های مختلف صورت میگیرد دارای پیامی به مردم و دولت است که بعضی از این برنامه‌ها جبهه سیاسی پر رنگ تر، بعضی گرامیداشت‌های ملی و بعضی رنگ و بوی عقیدتی بیشتری دارند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در آیات قرآن راهنمایی‌های آگاهی بخشی برای روال مورد پسند قرآن وجود دارد که در سوره مبارکه ابراهیم آیه پنجم اشاره دارد که گرامیداشت‌ها شایسته داشتن رنگ و بویی از ایام الله است یعنی روزهایی که جلوه‌های هویت این کشور بیشتر نشان داده می‌شود.

وی عنوان کرد: ایام الله باعث یادآوری پیشرفت‌های مختلف نسبت به گذشته می‌شود و یاری کننده مردم است که از مسیر اصلی دور نشوند.

این مسئول هفته دولت ایام گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب را با ارزش بالایی خطاب کرد و ادامه داد: یاد و خاطره این ۲ شهید والا مقام می‌تواند تلنگر زنی به مسئولین باشد و بدانیم که چرا مسئولیت قبول کردیم.

وی ابراز کرد: سالروز شهادت شهید رجایی و شهید باهنر دارای ۲ پیام ارزشمند به مردم و مسئولین است که نکته‌ای که مختص مردم است بدین معناست که می‌توانند با تلاش و کسب اگاهی لازم خود را به این مقام برسانند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: زمانی روز پدر تولد رضاخان بود اما اکنون روز پدر تولد حضرت علی (ع) این پیام این است که درجه پدر با صفات و عملکردها شناخته می‌شود و این الگوی پدر بودن است.

وی ادامه داد: نامگذاری روز دولت مصادف با شهادت این ۲ بزرگوار این پیام را برای مردم دارد که شرط ریاست جمهوری و نخست وزیری تلاش ایت با دل و جان و کسی که جان ندارد نباید مسئولیت بپذیرد.

این مسئول اذعان کرد: پیام دولت در جبوه مسئولین یاداور ۲ جمله کارگشا و راهبردی از مقام معظم رهبری است که طبق فرموده ایشان به قله‌ها نزدیک شدیم، خستگی و یأس ممنوع علاوه بر مسئولیت پذیری باید به سرعت و دقت عملکرد توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به حرکت درست در مسیر این قله افزود: در مسیر این قله فقط باید برای رضای خدا و خدمت به مردم حرکت کنیم و امروز مهمترین امر در جامعه امید بخشی به مردم و دوری از امید واهی است.

استاندار کرمانشاه با توجه به اهمیت دست آورده‌ها اذعان کرد: در زمان نچندان دوری پادشاه این مملکت با سخنان آمریکا و انگلیس تنظیم میکرد اما انقلاب اسلامی و حرکت مردم، ابن کشور را به جایی رساند که نیمی از قدرت‌ها نابود شد.

وی ادامه داد: باید قدرشناس این عزت باشیم از یاد نبریم که در کرمانشاه پزشک‌های بنگلادشی و هندی داشتیم اما حال از بهترین امکانات پزشکی با پزشک‌های ایرانی برخورداریم.

وی گفت: گرچه انسان نباید به کم قانع باشد و حضرت آقا فرمودند به قله نزدیک هستیم نه اینکه به قله رسیده باشیم اما باید داشته‌های خودمان را ببینیم و برای بهتر شدن دست از تلاش و جهاد برنداریم.

این مسئول با اشاره به اورده‌های مرز خسروی برای استان کرمانشاه مطرح کرد: ۸۵ هزار نفر زائر از مرزها عبور کرده‌اند و اگر به نحوه صحیح به این قضیه نگاه کنیم اربعین برای انسان‌های آزادی خواه و حقیقت جو در راه الهی هستند یک سفر نیست شروع یک تمرین آخرالزمانی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1808235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =