کردستان از کمبود فضاهای فرهنگی رنج می برد/ راه اندازی کتابخانه ثابت اتوبوسی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی

مدیرعامل موسسه زانیاران کتابیار سنندج گفت: با توجه به گستردگی آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین، راه اندازی کتابخانه ثابت اتوبوسی ننله الگویی برای توسعه فرهنگی و مبارزه با آسیب های اجتماعی است.

محمد اصلانی مدیرعامل موسسه زانیاران کتابیار سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در سنندج در این باره گفت: با همراهی مردم و حمایت مسئولین امیدواریم شاهد راه اندازی چنین کتابخانه هایی در دیگر نواحی محروم استان کردستان باشیم.
وی افزود: سرانه فضاهای فرهنگی و ورزشی در نواحی منفصل شهری سنندج پایین است و چنین اقدامی به نوعی مطالبه گری توسعه فضاهای فرهنگی در سنندج است.
اصلانی گفت: کتابخانه اتوبوسی ننله با حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت جایگاه کتاب در میان خانواده ها راه اندازی شده است.
مدیرعامل موسسه زانیاران کتابیار سنندج افزود: همه امکانات و کتاب های کتابخانه اتوبوسی ننله با حمایت مردم تامین شده و به واقع می توان گفت که مردم این دیار برای اقدامات فرهنگی اهتمام ویژه ای دارند.
وی تاکید کرد: همراهی و همدلی مردم و دولت لازمه توسعه فرهنگی است و دولت موظف است با استفاده از ظرفیت ها و اعتبارات در اختیار نسبت به جبران خلاهای کردستان در حوزه فرهنگ و هنر اقدام نماید.
اصلانی با بیان اینکه فقر امکانات فرهنگی در کردستان بی داد می کند، گفت: این اقدام می تواند به آگاه سازی جامعه خیرین برای حمایت های بیشتر منجر شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1788115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =