هوشمندسازی موتورخانه‌ ساختمان‌های شرکت توزیع برق لرستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان از هوشمندسازی موتورخانه ساختمان‌های این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهران امیری با اعلام این خبر گفت : طی سال‌های گذشته به‌منظور افزایش استانداردهای رفاه و آسایش و نیز بالا بردن راندمان کارکرد تجهیزات و سیستم‌ها، هوشمندسازی تجهیزات و سیستم‌های ساختمانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

وی افزود: در این بین ضرورت هوشمندسازی موتورخانه (کنترل هوشمند موتورخانه) با توجه به این‌که در مصرف انرژی در ساختمان بسیار موثر است امری مهم و ضروری به‌شمار می‌آید.

امیری ادامه داد : در سال 1401 تعداد 11 موتورخانه ساختمان‌های شرکت توزیع برق استان توسط کارشناسان این دفتر هوشمندسازی شده است.

وی با بیان این‌که این پروژه باعث کاهش مصرف انرژی برق به اندازه حداقل 40 درصد مصرف موتورخانه شده است است، خاطرنشان کرد: هم‌چنین این مهم باعث کاهش مصرف سوخت گاز حداقل 20 درصد موتورخانه گردیده است.

مدیرعامل شرکت برق لرستان با بیان این‌که این کار علاوه‌بر آن‌که بسیار مقرون به صرفه بوده و از کاربری بسیار ساده‌ای نیز برخوردار است، تصریح کرد: طرح هوشمندسازی موتورخانه ساختمان‌ها یک راه‌کار نوظهور به‌شمار آمده که در کشور ما فناوری آن رو به پیشرفت و تکامل می‌باشد که با کمی فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌توان مانع از هدر رفتن حجم عظیمی از انرژی در موتورخانه‌های تمامی نقط کشور شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =