فرماندار تبریز با بیان اینکه جذب سرمایه های بخش خصوصی برای توسعه فضاهای آموزشی جز سیاستهای فعلی ومطلوب دولت است از احداث نخستین مدرسه خیریه کشور برای کودکان بی سرپرست در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، رحیم شهرتی فر در جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان تبریز گفت: سیاست دولت واداره کل آموزش وپرورش استان جلوگیری از افزایش بیسوادی با شناسایی دانش آموزانی است که از نعمت تحصیل محروم هستند می باشند و  وجود تعداد  نسبتاً قابل توجه بیسوادان در تبریز غیرقابل تحمل و در شان این شهرستان نمی باشد.

شهرتی فر با بیان اینکه جذب سرمایه های بخش خصوصی برای توسعه فضاهای آموزشی جز سیاستهای فعلی ومطلوب دولت می باشد، افزود: معرفی مدارس غیرقابل استفاده  به خیرین و بازسازی و احداث مدارس نو در مناطق محروم جزاهداف آموزشی دولت می باشد.

فرماندار تبریز گفت: برای رونق و توسعه مراکز آموزشی  باید زمینهایی که در نواحی کاربری آموزشی دارند و بلا استفاده می باشند شناسایی ود راختیار خیرین ،سازمانهای مردم نهاد و نوسازی مدارس قرار گرفته و  با توجه به اعتبارات اختصاص یافته بدون انتقال مالکیت قرار بگیرند.

شهرتی فر گفت: در شاخص های آموزشی وپرورشی در نواحی پنچگانه در بررسی دقیق داشته باشیم و باید آسیب شناسی شوند. وی همچنین در خصوص روستاهای اطراف تبریز که کلاسهای آموزشی در کانکس برگزار می کنند ، گفت: از محل کمکهای مردمی کلیه مدارسی که نیاز به نوسازی واصلاح سیستمهای گرمایش اصولی دارند تا شروع سال تحصیلی جدید باید مشکلاتشان برطرف شود.

مدیر آموزش وپرورش ناحیه پنچ تبریز نیز در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد یکساله این ناحیه در مقاطع مختلف تحصیلی ، گفت: در خصوص رفع مشکلات آموزش وپرورش در شاخص های مختلف در این ناحیه در سال تحصیلی گذشته ساماندهی دبیران بر اساس رشته تحصیلی انجام گرفت و 11هزار380 نفر دانش آموزدر 35 مدرسه و382 کلاس درسی با تراکم دانش آموزی 29 نفر در هرکلاس درسی ساماندهی شدند.

ستاری افزود: در مقطع ابتدای  در ناحیه با کمبود همکاران آموزشی مواجه هستیم که باید برای شروع سال تحصیلی جدید این مشکل برطرف شود. وی همچنین از مسئولین استانی و شهری خواستار بازدید از امکانات آموزش وپرورش ناحیه پنچ در نواحی محروم و روستاهای اطراف تبریز را شد.

سعید جلالی نماینده سازمانهای مردم نهاد استان نیز در این جلسه ازتاسیس  اولین مدرسه با مدیریت سازمانهای مردم نهاد با هدف ثبت نام وتحت پوشش قرار دادن دانش آموزان فقیر، بد سرپرست وبی سرپرست خبر داد وگفت: این مدرسه با همت خیرین هم استانی خارج  و داخل کشور برای اولین بار در تبریز تاسیس خواهد شدکه کلیه دانش آموزان نیازمند از مقطع پیش دبستانی تا مقطع پیش دانشگاهی در این مدرسه آموزش خواهند دید.

درآخر این جلسه از اصغری دبیر سابق شورای آموزش وپرورش شهرستان تبریز تجلیل شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =