نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: حراست از پهنه ی جغرافیایی جهان اسلام و نشر ارزش های ناب محمدی تکلیف هر فرد مسلمان است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار نمایندگان دینی و تشکل های فرهنگی کشور آذربایجان، قره باغ را عضوی جدا ناپذیر از پیکره اسلام دانست و بر استیلای حقوق مردم آذربایجان از مجاری قانونی و صلح آمیز تاکید کرد.

آیت الله شبستری از اهتمام کشور آذربایجان به گسترش تعداد مساجد قدردانی کرد و افزود: می بایست به آبادانی معنوی مساجد همپای عمران فیزیکی آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مبارزه با فرقه های خرافی و تفکرات تکفیری وهابی را از وظایف اصلی علما و فعالان دینی تمام کشورهای اسلامی برشمرد و تصریح کرد: در جامعه ای که در آن ارزش های اصیل اسلامی حاکم باشد کرامت انسانی به معنای واقعی در آنجا متجلی خواهد شد.

ریس کمیته ی دینی و تشکل های اسلامی کشور آذربایجان نیز در این دیدار از اهتمام جمهوری اسلامی به حمایت از کشور آذربایجان در مناقشه ی قره باق قدردانی کرد و افزود: مردم آذربایجان هیچگاه حمایت های علنی و عملی مردم و مسولان کشور جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهند کرد.

مبارز قربانلی حمایت از فعالیت های اسلامی و ساخت مسجد در اقصی نقاط این کشور را از جمله سیاست های این کشور در ارتقاء جایگاه اسلام در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد مساجد جمهوری آذربایجان در دوران استعمار شوروی ۱۷ باب بوده که هم اکنون این تعداد به ۲۰۵۲ باب افزایش یافته است.

قربانلی بر استفاده از ظرفیت های دینی جمهوری اسلامی ایران بویژه استان های آذری زبای تاکید کرد و خواستار تباردل علمای دینی بین دو کشور شد.

ریس کمیته ی دینی و تشکل های اسلامی کشور آذربایجان در پایان ورود تفکرات وهابی و اشاعه ی برداشت های نادرست از دین مبین اسلام را آفتی برای تمام کشورهای اسلامی دانست و خواستار بهره مندی از تجارب و ظرفیت های مذهبی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =