۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
تاکید استاندار گیلان بر مصرف کالای داخلی

استاندار در جلسه‌ی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت : ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه به نامگذاری امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود : یکی از مسائل مهم در اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز، نحوه‌ی صحیح استفاده از کالا و ایجاد رغبت در مصرف کننده برای خرید محصولات داخلی است.

وی کالاهای قاچاق را برای اقتصاد کشور شکننده عنوان و خاطر نشان کرد : فرمانداران و مدیران اجرائی استان باید در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و مبارزه با قاچاق، با نظارت و رصد مستمر نسبت به جلوگیری و برخورد با این پدیده‌ی شوم اهتمام ورزند.

نماینده عالی دولت در گیلان اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد پایدار و ماندنی دانست و تصریح کرد : استفاده از همه‌ی امکانات و ابزار دانش بنیان و نیز دیپلماسی قوی و کارآمد برای دستیابی به اقتصاد پایدار ضروری است.

وی بر ضرورت ایجاد زمینه‌های فرهنگی و زیر ساخت‌های لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت : علیرغم اینکه مصرف کننده در خرید محصولات حق انتخاب دارد اما ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است .

دکتر نجفی با تأکید بر نظارت بیش از پیش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و بازرسی استان درخصوص کالاهای تولیدی و مصرفی افزود : باید با ایجاد زمینه‌های لازم، تولیدکنندگان را به سمت تولید کالاهای مرغوب هدایت کنیم .

وی افزود : بازرسی از اصناف باید به صورت مستمر و اثربخش باشد تا اهمیت این اقدامات در نتیجه‌ی آن مشاهده شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =