پایانه صادراتی در استان البرز ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما_رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان البرز از انجام مطالعات برای ایجاد پایانه صادراتی در این استان خبر داد .

ایرج موفق با بیان اینکه به دنبال ایجاد پایانه صادراتی در استان البرز هستیم، گفت: مطالعات و تحقیقات لازم برای اجرایی شدن این کار در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه سه هزار و پانصد واحد تولیدی در استان البرز وجود دارد، گفت: در بخش سرمایه‌گذاری‌های جدید دو هزار و ششصد مجوز قانونی جدید برای سرمایه‌گذاری صادر شده است.
وی با بیان اینکه استان البرز در بحث صنایع غذایی در کشور رتبه نخست را از آن خود کرده است، افزود: در بخش صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی این استان رتبه دوم و در حوزه صنایع آرایشی و بهداشتی در جایگاه سوم قرار دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر اینکه بیش از صد برند ملی و بین‌المللی در استان البرز وجود دارد، خاطرنشان کرد: از چهل واحد صادرکننده نمونه ملی در مراسم روز ملی صادرات چهار واحد مربوط به استان البرز بوده که این آمار حدود ده درصد از واحدهای نمونه‌ را در برمی‌گیرد.
موفق تصریح کرد: حدود پنج درصد از صنعت کشور در استان البرز و بیش بر شش ونیم درصد اشتغال و سرمایه‌گذاری کشور نیز در این استان قرار دارد، از این رو البرز دارای شرایط مطلوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه استان البرز آمادگی لازم به منظور جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف را دارد، یادآور شد: شانزده عضو از مجموع بیست وپنج نفر از اعضای انجمن صادرکنندگان میوه و تره‌بار کشوری متعلق به استان البرز است.
وی با بیان اینکه تنها فرودگاه حمل بار در کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام قرار دارد، گفت: امید است مشکلات این فرودگاه برای انجام فعالیت بهتر و گسترده‌تر در استان البرز برطرف شود.
موفق با تاکید بر اینکه به دنبال ایجاد پایانه صادراتی در استان البرز هستیم و تا حدی تحقیقات لازم در این باره صورت گرفته است، افزود: آمادگی لازم برای پذیرش سرمایه‌گذاران در این مهم وجود دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 489354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    0 0
    سلام ببخشید آدرس پایانه ی صادراتی البرز کجاست؟ هیچ جا رو نقشه پیدا نمی کنم