۰ نفر
۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

نبود مرکز پلیس راه در طارم با هدف نظارت و کنترل بیشتر بر جاده ها و مقابله با متخلفان بین راهی به یکی از چالش های این شهرستان تبدیل شده است. این در شرایطی است که به دلیل راه ارتباطی این شهرستان با زنجان و استان های شمالی کشور ضرورت راه اندازی این مرکز در کمترین زمان ممکن حائز اهمیت است. در گذشته بی تفاوتی مردم و مسئولان نسبت به موضوع مهم مقابله با متخلفان موجب شده بود تا این طرح مهم بلاتکلیف باقی بماند. با این شرایط آیا طارمی ها نسبت به گذشته برای احداث مرکز پلیس راه شهرستان اهتمام ویژه خواهند داشت؟

به گزارش خبر آنلاین از روزنامه همشهری زنجان وجود خودروهای سبک و سنگین در طول جاده ها و رعایت موارد ایمنی از سوی رانندگان با هدف در امان ماندن از تصادفاتی که حوادث جانی و مالی را موجب می شود، موجب شده تا نیروی انتظامی با استقرار مراکز پلیس راه با هدف روان سازی تردد در جاده ها، برخورد با متخلفان در رعایت اصول ایمنی و سرعت مطمئنه تذکر و جریمه را در برنامه داشته باشد.
نقش پلیس راه در این راه بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که تجربه تصادفات نشان می دهد، در بیشتر مواقع رانندگان متخلف به دور از چشم آنها برای فرار از قانون از هرگونه تخلفی چشم پوشی نکرده اند.
با این وجود در شهرستانی همچون طارم به دلیل شریان ارتباطی به استان های شمالی کشور نبود پلیس راه موجب شده تا جاده های این شهرستان از گزند متخلفان و در امان ماندن مسافران را به جایی نبرد.
در این رابطه رئیس شورای شهر آببر تعیین مکان مناسب برای راه اندازی پلیس راه در ورودی مرکز شهرستان را یکی از برنامه های مهم مدیریت شهری بیان می کند و می گوید: تهیه زمین مناسب منطبق با نظرات فنی کارشناسان حمل و نقل و پایانه های استان جزو مواردی بود که شورای شهر و شهرداری آببر درباره آن توجه ویژه دارند.
رضا نقی لو با ابراز تاسف از عدم همکاری مالکان در تخصیص زمین ورودی شرقی آببر عنوان می کند: این نقطه از شهر به لحاظ در دسترس بودن به مرکز شهرستان، آزاد بودن فضا از چپ و راست و فراهم شدن مولفه های فنی از سوی حمل و نقل و پایانه ها مورد تایید قرار گرفت که متاسفانه به دلیل وجود چند مالک نتوانستیه ایم، تاکنون به نتیجه نهایی در واگذاری برسیم.
وی با تاکید بر اینکه بیشتر اعضای شورای شهر درباره احداث پلیس راه در این نقطه شهر اجماع نظر دارند، عنوان می کند: با وجود برگزاری جلسات مختلف با حمل و نقل و پایانه ها و پلیس راه استان هنوز به جمع بندی نهایی درباره شروع به کار ساخت این مرکز نرسیده ایم.
رئیس شورای شهر آببر با ابراز تاسف از اینکه این نقطه از ورودی شهر چند مالک دارد، ادامه می دهد: مدیریت شهری با مالکان درباره واگذاری زمین برای احداث به اجماع نرسیده است و این موضوع موجب شده تا ساخت این طرح مهم بی نتیجه باقی بماند.
وی در پاسخ به پرسش همشهری درباره تخصیص زمین های شهری برای ساخت پلیس راه از سوی مدیریت شهری می افزاید: زمین مناسب برای این منظور با درنظر گرفتن شاخصه های مورد نظر حمل و نقل و پایانه های استان وجود ندارد و این عامل موجب شده تا نتوانیم به جمع بندی نهایی برسیم.
ارتقاء ضریب ایمنی
این در شرایطی است که در صورت فراهم شدن زیرساخت زمین، حمل و نقل و پایانه های استان به دلیل تامین اعتبار نسبت به ساخت آن اقدام خواهد کرد. در این رابطه مدیر روابط عمومی حمل و نقل و پایانه های استان با تاکید بر اینکه احداث مرکز پلیس راه در آببر در ارتقاء ضریب ایمنی مسافران و رانندگان تاثیر مضاعف دارد، می گوید: برای راه اندازی این طرح قرار بود از طریق فرمانداری و مدیریت شهری مقدمات کار فراهم شود که تاکنون نتیجه بخش نبوده است. حمید سلمانیان بر لزوم مکان یابی درست و اصولی مرکز پلیس راه تاکید می کند و می افزاید: در صورتی که زیرساخت های احداث این مرکز فراهم شود، به دلیل وجود اعتبار حمل و نقل و پایانه های استان در اولین فرصت نسبت به ساخت آن اقدام خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در طول این مسیر به دلیل زراعی بودن منطقه کشاورزان با موتوسیکلت تردد می کنند، ادامه می دهد: با توجه به تردد خودروهای سبک و سنگین در طول محور زنجان- طارم ساخت مرکز پلیس راه یکی از ضروریات در این محور است.
وجود معارض
این صحبت ها در حالی بیان می شود که فرمانده پلیس راه استان در گفتگو با همشهری وجود معارض در زمین مورد توافق را یکی از چالش های سد راه برای احدث مرکز پلیس راه این شهرستان عنوان می کند و می گوید: یکی از معارضان مبلغ بالایی را برای فروش زمین مطرح کرده که اکنون در مراحل نهایی برای به توافق رسیدن هستیم.
سرهنگ شیرمحمدی با تاکید بر اینکه در صورت نهایی شدن موضوع زمین در اولین فرصت با خرید ساختمان پیش ساخته پلیس راه این شهرستان را راه اندازی خواهیم کرد، می گوید: متاسفانه در گذشته مسئولان برای راه اندازی این طرح توجه داشتند؛ اما به دلیل عدم همکاری مردم این طرح بلاتکلیف باقی ماند. وی با اعلام اینکه20 درصد تصادفات روی داده در سطح استان توسط موتورسواران روی داده است، ادامه می دهد: در محور طارم به زنجان نیز به دلیل تردد متعدد خودروها و موتورسوارن ضرورت راه اندازی مرکز پلیس راه برای نظارت و کنترل بیشتر حائز اهمیت است.
به گفته وی تصادفات روی داده با موتوسیکلت در طول این مسیر ناشی از نبود چراغ در تاریکی شب بوده که خطرات جانی و مالی را در پی داشته است. سرهنگ شیرمحمدی لزوم راه اندازی مرکز پلیس راه در این شهرستان با هدف کاستن تصادفات و مقابله با متخلفان تاکید می کند و ادامه می دهد: در سایه همکاری و تعامل نزدیک مردم و مسئولان راه اندازی این مرکز می تواند، نقش مهمی در مقابله با تصادفات بین شهری خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =